Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2721 besök totalt |
Premiär! (Sviestad idag...)
Idag var det då premiär för rejsa.nu-live för min del. Hade en väldigt trevlig eftermiddag ihop med Johann, Daniel B, Anders D, Lotus Samuel, Subarumannen (Jag och namn... ![]() Nu vet man att rejsa inte bara är trevligt framför datorn, det är än trevligare LIVE! På återseende grabbar! ![]() Nästa gång ska jag ha en annan bil får vi hoppas... ![]() |
||||
|
||||
Nu är jag äntligen hemma. Fastnade i JKPG på vägen hem.
Det va kul å träffa lite rejsa folk i verkligheten, nu blir det ju lite roligare att läsa inläggen ![]() Fick ju prova porschen på bana för första gången också. Gick över förväntan. Det tyckte ju till och med racingkillen som åkte med ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag får skylla på min tunga passagerare. ![]() ![]() Jo den gick bra speciellt ut ur svängarna och det gick ju inte så bra att försöka bromsa sig ikapp med originalbelägg! ![]() Skall ge dig en hårdare match nästa gång! ![]() Lite roligt att se var vi skiljde oss åt, efter torparna var jag en bra bit efter sen ikapp igen (nästan) i rondellle men blir låååångt efter ut ur den och sen ikapp igen in i Torparn, skitkul. ![]() och snacka om att den lät bra! ![]() ![]() Ngt som slog mig var hur uselt fäste det var och ändå var det väl inte så kallt igår? |
||||
Jag hade också en mycket trevlig dag igår. Kul att köra på Sviestad och att träffa lite rejsa-folk.
Tror att tempen låg på 4-5+. Fästet var la sådär. Frågan är om spårvalsbeskrivningen under "banor" behöver revideras eller om man bara ska skylla på fästet? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Jag körde där i Juli och med R-däck kunde man verkligen hålla fullt ända fram mot Torpet utanför Torparn så jag tror nog fästet är att skylla. |
||||
ARRGH
![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Jag tycker banbeskrivningen stämmer ganska bra förutom i rondellen då. Om man ska bromsa innan torpakurvan eller inte är väl upp till var och en. Men under gårdagens förhållande hade inte ens schumacher kunnat hålla fullt det kan jag lova. Sen beror det ju på vad man har för maskin i pannrummet. Håller man fullt med en Gemballa GTR750 så blir det nog garage av torpet.
![]() |
||||
Instämmer! Har iofs träffad vissa redan tidigare, men några av er var ju nya bekantskaper. ![]() För min del så var det iaf roligt så länge maskin och växelspaksknopp höll ihop. ![]() Det är tur att folk (kentsamuel) åker runt med så enkla saker som gaffatape i bagaget. ![]() Andra åker ju runt med pjäxor där. Jag trodde man hade sånna i pannrummet. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
AAAaaaa vad avis jag blir!
![]() Jag bara måste få ihop bilen...... Upp till garaget med mig istället för att sitta här och gnälla ![]() /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tack för en bra dag!
Kul att träffa mer rejsa-folk i det verkliga livet, mycket trevligt! ![]() Tack till Lotus Samuel för gratiskonserten med Stuttgarts filharmoniska orkester! ![]() ![]() ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Stuttgarts kolvharmoniska orkester menar du väl ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
En erfarenhet jag bär med mej efter några års M3 E30-ägande ![]() ![]()
Johann, du hade inte med dB-mätaren? Men ingen klagade ju på volymen iaf ![]() ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Jag tycker inte man ska gå ut så långt till höger (26) innan busshållplatsen eftersom det är så kort sträcka att ta sig tillbaka till (27) Men det är väl så du har tänkt också verkar det som när man läser beskrivningen på banskissen. Sen tror jag att det svarta fältet under sifran 25 också va asfalt. Annars skulle man ju inte kunna åka en lång relativt jämn vänstersväng som vi (jag) gjorde. Det är ju nästan rakt på skissen. Tänker man då att bilen är bredare än linjen så måste man ju nästan svänga höger i rondellen enligt skissen. svamel svamel...... hoppas du förstår hur jag menar. ![]() |
||||
Grundkurs 1a: Åk där det är som svartast. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Några klagade ju på att dom inte hörde sin egen motor när jag va inom samma banparti ![]() Jag frågade innan jag åkte hem om jag va välkommen tillbaka trots ljudvolymen och det verkade inte vara några problem ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2721 besök totalt |