Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Tips på Däcktryck Inför banåkning !
1 besök senaste veckan (1117 totalt)
Maxad
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Hej . ska iväg o Köra på LMS på torsdag , Vad borde jag ha för däcktryck som är optimal för banåkning ? kör i dag med 2,4 bak o 2,2 fram .. Däcken är Michelin Pilot Sport 19/265/30 bak o 19/235/35 Fram . 10mm Spacers bak o 5fram om det spelar nån roll

SLK 55
335 M_DKG

http://www.mbtech.org/images/signaturer/sig_maxad.gif
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Re: Tips på Däcktryck Inför banåkning !

Maxad skrev:
Hej . ska iväg o Köra på LMS på torsdag , Vad borde jag ha för däcktryck som är optimal för banåkning ? kör i dag med 2,4 bak o 2,2 fram .. Däcken är Michelin Pilot Sport 19/265/30 bak o 19/235/35 Fram . 10mm Spacers bak o 5fram om det spelar nån roll

Då ses vi nog där......

Svårt att säga vilket tryck man ska börja på....ta med däcktrycksmätare, så får du vara nogrann med att se hur pass mycket trycket ökar när du kört lite, och släppa ut allt eftersom om det behövs...

Jag har 205-50-15. den dim. ökar ungfär med 3 hg när jag börjar på 2,2 kg, tänkte prova att köra med 2,4 kg som utgångstryck på tordag, då jag tycker kanten på vänster fram tog ovanligt mycket stryk senast på Sviestad !!

Vad är det för övrigt för bil man ska hålla utkik efter då ??

Racern:
Citera
Maxad
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Nice , vi ses nog där ... Kommer med en Silver C32 AMG(RS) . Hur är banan i övrigt du som bor där , antar att du har varit där tidigare ! Man uppnår man för hastigheter osv . Kan du berätta litte om den banan ? har läst redan det som står i Banguiderna här

SLK 55
335 M_DKG

http://www.mbtech.org/images/signaturer/sig_maxad.gif
Citera
Däck för banåka
1 besök senaste veckan (1117 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande