Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda s2000 -03 Kompressor(Uppdat med bilder 050731) | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (8801 totalt) |
Info om bilen:
*Honda s2000 *Svart *2003 årmodell *1000 mil rullade mil *Beige skinnklädsel Jag köpte bilen helt orginali tyskland, då jag hade alla delar kvar sen den förra bilen som blev mosad(lång historia). Allting är som nytt och det känns skitbra att få en så pass ny bil. Bilen byggs hos speedworks av Micke. han har hittils gjort ett grymt jobb och jag är fantastiskt nöjd. Styling och montering av bodykit sköter x-custom i södertälje just nu. Fick precis bilder på mail och det ser mycket bra ut. tanken är att bilen ska vara helt färdig nu på torsdag (hoppas kan man alltid :-) Eftermarknads produkter som köpts till som sitter på bilen nu är: *Comptech kompressor med aftercooler *Toda grenrör *Bc spec3 avgas med racekat *H&R Coilovers *Stoptech bigbrake kit fram och bak *Comptech kränningshämmare *Lättat svänghjul *Rejäl koppling från exedy *Buddyclub stolar 2st *Workmeister s2r 18" fälgar med yokohama avs sport *C-west kit komplett Pg är även moccaratt med snap off (tips mottages gärna) och en uppsättning r-däck 18" (tips här också) Bilen går måste jag säga helt otroligt bra. Skillnaden mot en standard s2k är STOR. Uppdaterar med bilder och info hela tiden. [img]www.zatzy.com/attachment.php?attachmentid=6222&stc=1[/img] _________________ Andreas Håkansta |
||||
Exakt! Mer bilder! :woot: Kompressor... och aftercooler! Har alltid funderat över varför man alltid har intercooler till turbo, men nästan aldrig (förr iaf) motsvarande till kompressor. Det är väl ungefär samma problem med varm luft som sänker verkningsgraden? Verkar ju lite onödigt att kasta bort ytterligare effekt när man redan oundvikligen (om man inte kör elkompressor) snor effekt från vevaxeln istället för att återvinna lite på avgassidan. (Bromsar väl lite, men med tanke på att man kan höja verkningsgraden på lastbilsmotorer genom att koppla en sekundär avgasturbin till vevaxeln så borde man ju få ut mer på turbinaxeln än man bromsar bort från motorn.) Vad får du för effekt med det där trevliga arrangemanget? Hur blir det med hållbarheten på resten av drivlinan? (Speciellt intresserad av växellådan, av någon anledning... ) _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Bara motorljudet från en "vanlig" S2000 gör att man får rysningar vid dom tillfällen man står och viftar flaggor på en banträff - lägg sedan till en kompressor
Tycker inte om Hondor i allmänhet, dom går alldeles för bra för den relativt låga motoreffekten. om dom sen börjar få massa effekt så man inte ens hinner ifatt på rakorna Så det jag försöker säga är: mer bilder! /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||
Sitter och tittar på en s2000 på ebay just nu... dom är inte alls farligt dyra över i staterna... kanske det blir en sån och en viper snart då
din bil är grymt snygg _________________ Christoffer Svensson Bygger just nu: En Super Se7en med pinto Kör just nu: Porsche 944 TURBO -86 |
||||
kom igen nu fler bilder....... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Hej!
Kul att ni gillar bilen...Ang hp så skulle jag tro att jag hamnar på typ 360hp= 180hp /Litern!!! Bilen e grymt kul att köra går brett om man bara vill, annars relativt lättkörd. Hållbarhet på drivlinan får vi se, jag har uppgraderat kopplingen rejält, men diffen kanske tåls att se över... ok bilder skickar in så många jag har, lite problem att infoga bilder idag, länkar då tyvärr till min zatzy tråd)Hoppas att det är ok) http://www.zatzy.com/showthread.php?t=214373 _________________ Andreas Håkansta |
||||
Fin bil du har!
Angående Snap-off så har jag några goda tips om du vill få alla rätt hos SBP, samt vet var du kan skaffa den billigast, fast ekonomi verkar du inte ha problem med. Hoppas att vi träffas snart på någon banträff. Angående din bakdiff, så har jag sett en S2000 med rasad sådan, den var också trimmad. Det verkar vara den svaga länken i drivlinan. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Fick ett par länkar av Acke innan: www.hondaklubben.com/forum www.s2ki.com Där finns folk som trimmar rejält, kör strip och sådant. Diffen verkar definitivt vara den svagaste länken, möjligen näst efter kopplingen, som tydligen är lite "snäll", iaf om man ska köra strip. Det är vanligt att man byter diffen till en kraftig bit från någon Toyota eller vad det var... Lite svårt att få något grepp om hur mycket sakerna egentligen tål, men det är väl iofs oundvikligt. Beror ju helt på vad man gör. Kör man strip och får studs på bakhjulen några gånger för mycket så kan man nog skrota diffen även utan trim t ex... Jag får iaf ca 170 hästar till att börja med, i en bil på knappt halva vikten mot en S2000, så det vore väl själve f-n om inte S2000-lådan ska hålla! Borde ju hålla även om jag inte kan hålla mig borta från den där överblivna kompressorn... _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Halvt OT men Hondas S2000motor (F20) har tidigare vunnit "Best engine of the year" för maskiner 1.8 till 2.0 liter 5 år i rad (dvs alla år den deltagit...) fast......
i år fick den på taffsen.. ( kan iof bero på att USAmarknaden numera får en 2.2 litermotor då dom vill ha mer vrid å mindre varv.. ) ca: 50-talet motorjournalister från ett 30-tal länder är med å röstar... mer info... http://www.ukintpress.com/engineofth _________________ MackeMaehlum |
||||
Bilen står isthlm, så att jag kör den bara när jag är där ibland...tyvärr.. Men då körs den utav bara he---vete Jag vet att diffen är den svaga punkten, jag körde dock sönder lådan på min gamla s2000 med kompressor på en förmiddag.... Sköter och kör ganska lungt med denna, inga rödljusrace strippen etc. Vill bara njuta av den här fantastiska bil på bana och fina dagar tack för all positiv kritik, hoppas på att hämta upp bilen hos x-custom idag.. isf mer bilder!!! _________________ Andreas Håkansta |
||||
Det förklarar saken! Lite jobbigt att ha bilen över 60 mil bort bara... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Fick mail av x-custom nu på morgonen! Nu sitter allt utom kjolarna på, bilen ska levereras idag kl 18.00 till speedworks
På dessa bilder sitter inte kjolarna på,.... C-west front C-west bakkjol _________________ Andreas Håkansta |
||||
Fortfarande halvt OT, men då de visar vilken underbar motor som sitter i Håkanstas bil så hoppas jag att de e ok.. åter till utmärkelsen "Engine of the Year"... som jag misstänkte så "förlorar" S2000motorn i år pga. av att USA inte har kvar 2.0L maskinen utan nu kör 2.2L maskinen.. Kollar man på varifrån domarna kommer så blir de ännu klarare... Europe: 27 judges North America: 14 judges Asia : 4 judges oceania: 2 judges Africa: 2 judges South America : 1 judge Domare från Europa 27 ST Domare från Asien 4 st.... Det är ju så man kan fundera på hur det kommer sig att WW å BMW så ofta ligger i topp.... mer intressant läsning finns Här.. http://vtec.net/news/news-item?news_ _________________ MackeMaehlum |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda s2000 -03 Kompressor(Uppdat med bilder 050731) | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (8801 totalt) |