| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vilken bur ska jag ha,diam mm???
|
1747 besök totalt |
|
hellåjs allihopa=) Ny på rejsa.nu
Jag har en fråga ang bur/störtbåge,jag håller på med en Honda CRX som ska bli klar tills jag får körkort(18år) och håller på o fixar med den nu. iallafall,jag ska ha en helbur i den MEN vilken diam e lämplig? ska även köras lite bana på olka träffar mm så en BRA bur ska monteras direkt... Ps.har redan nu fixat en som e 48*4mm kallbockad utan söm. Tips mm e välkommna
MVH//pelle svensson Honda CRX ED9 _________________ Per Svensson -Royal Custom- Team Rex Racing |
||
|
Hej och välkommen!
Först lite
Tråden passar bättre på "meka banåkabil" eftersom den rör en specifik teknikfråga. Du kommer märka om någon av moderatorerna bogserar iväg den dit. Nästa grej är att du inte har fullständigt namn med i signaturen så rätta det kvickt! EDIT Det var snabbt!
Tips 1: Börja med att söka bland gamla trådar och titta även på "våra banåkabilar". Det är många före dig som byggt bur och diskuterat här. Det finns flera firmor/personer i Sverige som bygger burar (också söka efter detta på forumet). Beslut 1: Viktigast är att besluta om du skall tävla eller köra för kul. Det blir mycket mer krav på buren för tävlande. De reglerna finner du på Svenska Bilsportförbundets hemsida som anger exakt hur dimensioner på rör, fästen mm skall vara utformade. /Kristoffer |
||
Imho så kan man lika gärna göra en godkänd bur direkt eftersom material kostnaden är försumbar jämfört med jobbet. Det ena brukar leda till det andra så har man gjort en "riktig" bur på en gång så slipper man mycket jobb och krångligheter i framtiden .Säkerhet alldrig fel _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
|
spec. angående bur i CRX så ska du titta på denna tråd oxå... tråkigt om du skulle råka ut för samma problem.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19941 _________________ Mattias Meldert |
||
|
Finns en tråd under "Sparade trådar/FAQ", se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||
|
tanks folks
ja ska ju ha min på gata MEN köra lite bana på träffar mm så det blir en riktig o seriös bur iaf,tror ja tar 45*3 alla rör o en helbur e givet iaf
har oxå fått klart för mig hur ja ska svetsa allting MVH// Pelle Svensson Honda CRX ED9 _________________ Per Svensson -Royal Custom- Team Rex Racing |
||
|
Hej Pelle
Du kan ju titta på min burtråd under "Projekt/Byggen" på HPC, samt den om regbesiktningen här på rejsa.nu. Är det något specifikt du vill fråga, så kan du ta det via PM. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
Glöm inte försärkningsplattorna.!!!! _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||
Jag har handlat färdigbockade för från www.svetsosmide.se. Dessa har haft bra passform. Det man får göra är justera in alla rörändar mot varandra, och svetsa ihop. 45x2.5 på huvudbågen och 40x2 på resten av rören är minimum om man vill följa SBF-reglerna. _________________ William Ekström |
||
|
ja benci jag har "lusläst" din tråd,mkt intressant spec med reggningen
men det har väll löst sig nu a? iaf så kommer ja bygga helbur med ALLA rör 45*2 ev 3 o huvudbågen har ja redan 48*4 så den behåller jag..... nu e man lite klokare
MVH// Pelle Svensson Honda CRX ED9 _________________ Per Svensson -Royal Custom- Team Rex Racing |
||
|
Du skall absolut läsa denna tråd på HPC-forumet.
http://www.hondaklubben.com/forum/in Men det krävs att du är betalande medlem för att komma åt det. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
|
javisst det e den ja har "lusläst" ju
lite klurigt det med bältet..hmm du får skriva hur det går för dig med reg bes,så vi andra kan ta lärdom av dina misstag
ps.mena inget illa asså
MVH// Pelle Svensson Honda CRX ED9 _________________ Per Svensson -Royal Custom- Team Rex Racing |
||
|
javisst det e den ja har "lusläst" ju
lite klurigt det med bältet..hmm du får skriva hur det går för dig med reg bes,så man får veta hur det går MVH// Pelle Svensson Honda CRX ED9 _________________ Per Svensson -Royal Custom- Team Rex Racing |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1747 besök totalt |