Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-06-05 MGCC Sturup | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (18108 totalt) |
Jag hann med en liten fotosession på Sturup idag. Dagens godbit var ju absolut Aston Martin DB9.
Så här såg Henrik ut efter att ha sett och hört DB9:an |
||
Hej Alla
Massor av trevliga Sportvagnar (o nån porsche ) troligen 50 bilar Fina bilder Stacken Lägger upp depåbilder i vanlig ordning när dom är klara och på MGCCs hemsida mgcc.nu community.webshots.com/user/bemeco Sturup blev ett bra arr trots att vi bara fick köra den "gamla" banan. Tävlingsledning samt funktionärer fungerade välsmort och bra. Vädret höll sig precis på gränsen till regn, men det klarade sig och vädret blev bättre och bättre ju längre dagen led. Trots att jag tappade generatorn vid 3 tillfällen (en 8mm bult small mitt av 3 ggr) fick jag kört bägge tidsträningarna och Racet Får väl byta tillbaks till mitt gamla generatorkoncept igen. Nipondensogeneratorn stöts bort som ett inplantat, crossflowmotorn accepterar Boschgeneratorn bättre trots att även denna är ett inplantat på en Engelsk motorkonstruktion. Måste bero på att mitt exemplar är tillverkat i Tyskland. Min växellåda har också fått en vacker sång, en del kallar det lagerljud (oljud). Dags att byta lådan till Quaifen som ligger på garagegolvet. Tror jag kör med den nuvarande även den 12/6 på knutstorp men måste byta generator. Jag är nöjd med min i dag ,men inte placeringen, 4a Close race i Roadsport C på slutet, då jag fick en Roadsport B bil efter mig, men lyckades hålla min 2a startplats i mål. Tack alla / Bengt Metz Lite exempel på mångfalden av bilar i MGCC En sk halvpanna eller Midget racer Man springer i gång dem, de har en encylindrig stånka på 500cc, kedjedrift[img] bakom det blå släpet finner man en på Räserbanorna sällsynt trehjuling!! Lola T492 Alfa Romeo 2000 GTV BMW Caterham med reservhjul Dansk besökare i okänd bil Lotus 7 S2 ca 1960 Lotus Elan Lotus Elise 111S Mallock MK29 Mazda Miata MX5 MG Pontiac Fiero Porsce 924 Turbo Porsche 964 Renualt Alpine A310 Dagens bildgåta Vad heter fordonet på väg till Line Up ?? _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Jag har lite bilder på min hemsida
http://hovang.zapto.org/racing/view_ Här är ett axplock: |
||
Jaha, då har man klarat av första tävlingen för detta året. Jag är inte så jublande glad över resultatet (sist i C ) men kul hade jag . Kände att jag hade bra flyt i körningen och så fick man träffat massa trevligt folk sen var det en massa fina bilar att titta på .
Min flickvän tog hand om min kamera och det var bl.a. detta jag hittade på den när jag kom hem (Tack Linda ).. Får passa på att tacka alla som bidrog till den väldigt väl genomförda rejset _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Det var kul idag. Stefan och Stefan är snabba som attan, så där är ngt att bita i!
Jaha, var det en Aston.... jag trodde det var en BMW 6-serie, så intresserad är jag alltså.... Även Ferrarins som bara stod i depån var inget jag tittade på. Däremot så är ju den här: http://hovang.zapto.org/racing/view_ En vacker dag ska jag lära mig starta, tappade ca 3 billängder till Bengt idag. Tyckte ändå jag fick till en någorlunda hygglig start (lite för lite varv, 4500 rpm) men Bengt fick verkligen till den! ombygga dammkurvan och hårnålen var IMo klart bättre än innan. Gick nog rejält mkt fortare där. Den där lilla sammanbindningen av banan där nya och gamla banan ansluter till varandra var dock inge bra, kändes som det stod stilla där (vilket nog var rätt nära sanningen. Skumpigt och smalt. Nya bandelarna kommer bli kanon, blir nog helt annan karaktär på banan av dom. _________________ Pär Hylander |
||
Som vanligt var det kul att träffas och köra fort (nåja )
Som Pär skrev, så har förändringarna på den gamla slingan blivit till det bättre, framförallt första hårnålen. Att jag knappt uppmärksammade att den byggts om och trodde att mina kraftigt bättrade tider bara berodde på min "fantastiska" körning kanske man borde hålla tyst om Bättre än 5:a är dessvärre inte möjligt för mig med nu gällande reglemente i Roadsport C. Jag brukar vara dålig på att tacka alla funktionärer, så jag gör det extra mycket den här gången - tack för väl genomfört arrangemang. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Håller med Dennis, fördedömligt organiserat och alltid kul att åka!! Många fina bilar och att se en Aston Martin på bana och gå som den kan var en höjdare . Synd att Skåne för min del ligger 2 timmars transporttid bort > och att jag behöver få bort minst 78 kg för att bilen ska bli "rätt" i klassen.
_________________ Jan-Erling Rydquist |
||
Kul att det börjar droppa in lite racebilder från nya Sturup. Kul att den upplevs som bättre trots att den inte är klar ännu
Blandar man formel och karossbilar på arrangemangen? _________________ /Kristian Elisson |
||
Hej
Har aldrig sett att man blandat Formel med annat Måste vara något missförstånd eller under familjekörningen!!?? / Bengt metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Ni har era små trevliga arr. där i söder.
Fastnade för stuket på denna... Men "luftutsläppen" ser ut att vara blingbling? Även den silverfärgade 944 var nice. Vad är detta...börjar jag vackla i min tro? |
||
Varför det? Många racepreppade 944:or har just dom utsläppen. (vilket ioft inte är ngn garant för funktion) Kanske att hela utsläppen inte sitter optimalt till, men ngnstans längs dom lär det ju vara lägsta trycket kan man tycka? "Vindtunneldata" på 924 med orginalfront så är lägsta trycket ung ovanför framaxeln. Hur det blir med 944 S2/turbo-front vet jag inte. _________________ Pär Hylander |
||
Pär, anledningen till blingblingfrågan var att jag inte tyckte mig kunna se nga hål som släppte ut ngn luft...
Men det är nog mer fel på mina ögon än utsläppet. För ÄR det ett verkligt utsläpp sitter det med 99% säkerhet på precis rätt plats. EDIT: Jag avser bakkant av skärmarna, inte huvens utsläpp. |
||
Jag kan väl svara för Mattias som har bilen.. Skärmarna är köpta hos "Dansken" i Hasslarp. Han har bara en modell av glasfiberskärmar som passar för den fronten och det är just dessa som syns på bild. Det är fråga om glasfiberskärmar till ett vettigt pris . Vad jag kunde se hade Mattias inte kapat upp hålen för luftutsläpp och jag tror inte han har funderat så mycket på det .
Mattias bil har du här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Förresten Tack för alla trevliga bilder som postats i tråden . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Ja asså inget elakt påhopp eller nersabling som så...bara lite . Mao får han kapa lite då. |
||
Aha, jag fattade galet som vanligt, tänkte ju på huven. F ö tror jag att det är precis som Edvin skriver, att m h a lite borrmaskin och dremel så har man prima utsläpp även i skärmarna _________________ Pär Hylander |
||
Hej,
Kan bara instämma i alla lovord över arrangemanget. Ett kanonarrangemang som vanligt av MGCC Jättebra med alla funktionärer som ställde upp STORT TACKtill er. Det skapar ju en extra säkerhet för oss som kör när alla posteringar är bemannade. Skälv körde jag inte racet denna gång pga bromsproblem > Passade på att ta lite bilder istället. Här följer ett smakprov: Bengt Metz har redan hunnit i väg med flera billängder. Efter kommer förföljarna. Fredrik och Dennis håller ihop som vanligt. Börjar bli en vanlig syn under årets KM. Bengt Metz Thomas Henrysson tog starten och behöll ledningen till mål i Historic / Roadsport B. Stor variation på bilar i kombinerade RS / Roadsport A Leif Bengtssons svarta rymdraket i RS. Mvh |
||
Tack MGCC för ännu en trevlig dag!
Allt flöt på lika bra som det brukar på MGCC's evenemang. Testet med "Regularitetskörningen" funkade ju oxå men kräver nog lite finslipning innan det blir riktigt bra. De flesta förstod nog inte riktigt när det var tid att köra och en bättre uppdelning av bilarna i heaten varvtidsmässigt hade nog inte varit fel. Själv lyckades jag med ett framhjulsnav haveri där flänsen med hjulbultarna släpte från själva det lagrade navet! Bra att man har skivbromsar då bromsok med skiva förhindrade att framhjulet flög iväg in på flygplatsen vid sidan av banan. Som tur var hade jag en reserv hub med och det gick enkelt att byta. En annan upplevelse var att ligga bakom Leif Johnssons Renault Alpine och se när den lyfter innre framhjulet ca 2 dm i utgången av vissa kurvor. Precis som på KM 1 hade jag fullt upp med att hålla Dennis bakom mig på racet. Enda skillnaden har på Sturup var att dennis var ännu närmare, faktiskt så nära att han var och kollade om min bil hade fått röd Miatafärg på bakre kofångaren efteråt. Fredrik |
||
Ha Jag undrar fortfarande vad det var som small till, men eftersom varken din eller min bil har några märken så var det väl något annat. Nu får jag se till att lära mig att starta Kanske dags att bunkra lite extra karossdelar. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Eftersnack 2005-06-05 MGCC Sturup | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (18108 totalt) |