Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Premiär! (Sviestad idag...)
<<   1, 2
2721 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Vi körde utan chikan, jag förstår inte varför dom ska ha en chikan på rakan. Det förstör ju det roliga i sista böjen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

ice skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

ice skrev:

VARVTIDER, VARVTIDER!!!

1:07 med skodan....

Är det med eller utan chikan?

Ta det med sjutton nypor salt. Jag menade verkligen

Jag tog ingen tid och hade inget intresse av det heller. Tror att även dom som körde betydligt snabbare än mig inte presterade några superduper tider med tanke på att banan var lite hal. Tror inte det var någon som tog tid.

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lotus Samuel skrev:

Jag tycker inte man ska gå ut så långt till höger (26) innan busshållplatsen eftersom det är så kort sträcka att ta sig tillbaka till (27) Men det är väl så du har tänkt också verkar det som när man läser beskrivningen på banskissen. Sen tror jag att det svarta fältet under sifran 25 också va asfalt. Annars skulle man ju inte kunna åka en lång relativt jämn vänstersväng som vi (jag) gjorde. Det är ju nästan rakt på skissen. Tänker man då att bilen är bredare än linjen så måste man ju nästan svänga höger i rondellen enligt skissen. svamel svamel...... hoppas du förstår hur jag menar.

Bra! Jag vet att det är en lång vänster som man kör men jag kunde liksom inte få till en sån när jag satt o ritade.... Och (26) är jag nog med på också.... skyller på taskigt minne. Alltid lättare när man får köra igen

Men är det verkligen asfalt under (25)???

https://rejsa.nu/?bana_info.asp?sviestad

Horda
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Jadu... jag vet faktikst inte men det va det enda jag kunde tänka för att få till en lång vänster där. Det kanske va nyasfalterat när kortet togs så det är därför det är svart. Det ser ju lika svart ut vid busshållplatsen där dom förmodligen asfalterade samtidigt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jo, det stämmer Samuel. Det är asfalt i det mörka området under (25) i banskissen.

Innerkanten av rondellen vid (25) var alltså en rak kant och inte en cirkelbåge. Det var där instruktören sa att det var vettigt att hålla sig och inte gå för nära in mot kanten vid (24). Dels pga den bättre asfalten längre ut och dels för att få bättre svep genom hela den vänster som bildas.

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Det går inte att åka fort i Rondellen, om man har en fjädringskonstant på 13 kg/mm.
Nej, fråga inte hur jag vet det.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Lotus Samuel skrev:

Jag tycker inte man ska gå ut så långt till höger (26) innan busshållplatsen eftersom det är så kort sträcka att ta sig tillbaka till (27) Men det är väl så du har tänkt också verkar det som när man läser beskrivningen på banskissen. Sen tror jag att det svarta fältet under sifran 25 också va asfalt. Annars skulle man ju inte kunna åka en lång relativt jämn vänstersväng som vi (jag) gjorde. Det är ju nästan rakt på skissen. Tänker man då att bilen är bredare än linjen så måste man ju nästan svänga höger i rondellen enligt skissen. svamel svamel...... hoppas du förstår hur jag menar.

Bra! Jag vet att det är en lång vänster som man kör men jag kunde liksom inte få till en sån när jag satt o ritade.... Och (26) är jag nog med på också.... skyller på taskigt minne. Alltid lättare när man får köra igen

Magnus du får nog rita om lite. Allt det svarta är bana. Området vid 21, lilla snutten till höger om 24, hela det raka partiet vid 25, vänster om apex mellan 25 och 26, lilla snutten vid 27 och den lilla snutten till vänster om 29.

Daniel

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Daniel Bengtsson skrev:
Magnus du får nog rita om lite. Allt det svarta är bana. Området vid 21, lilla snutten till höger om 24, hela det raka partiet vid 25, vänster om apex mellan 25 och 26, lilla snutten vid 27 och den lilla snutten till vänster om 29.

Daniel

Det förklarar ju varför det var så svårt att rita en vettig linje som kändes som man kör

Horda
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
Jo, det stämmer Samuel. Det är asfalt i det mörka området under (25) i banskissen.

ÅÅÅ varför blir det alltid invalid session när jag skrivit ett långt inlägg... Nu kommer jag inte ihåg vad hade skrivit.

Iallafall så stämmer det att det va en rak kant vid rondellen (25).
Sen tror jag faktiskt att det svarta vid 27 också ska va asfalt och även lite lite vid 21. Om det skulle va så skarpt som det är ritat vid (21) så skulle det ju va god idé att hålla ut till höger vid (23) Men om man genar lite mer vid (21) så förstår jag spårvalet vid (23)

Horda
Här sen Nov 2002

Nu han ju Daniel före bara för att jag fick skriva om

Stockholm
Här sen Nov 2002

kentsamuel skrev:
Johann, du hade inte med dB-mätaren?

Men ingen klagade ju på volymen iaf thumbs up

Glömde både dB-mätare och hjälm men saker som låter så bra kan ju inte låta för högt oavsett ljudnivå.
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Lotus Samuel skrev:
kentsamuel skrev:

Men ingen klagade ju på volymen iaf thumbs up

Några klagade ju på att dom inte hörde sin egen motor när jag va inom samma banparti

Jag frågade innan jag åkte hem om jag va välkommen tillbaka trots ljudvolymen och det verkade inte vara några problem thumbs up

Jag försökte följa efter men man vart ju tvungen att titta mer på varvräknaren än på banan... Man hörde ingenting av sin egen bil

Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

....du är alltså i behov av ett redigt avgassystem till bettan Daniel?

/J - inte alls avis på den tidiga säsongsstarten

Citera
Allmänt banåkaforum
Premiär! (Sviestad idag...)
<<   1, 2
2721 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande