Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2206 besök totalt |
toyota supra mk3
Det är lite ont om toyotor här och själv har man haft samma bil lite för länge nu... Nån som har en åsikt om Supra mk3 dvs runt en -90 årsmodell? Dom är överviktiga men det är massa lull-lull i dom som man inte behöver... dom väger in på 1700 (det är väl samma som forumsägarens bil om jag inte har fel...så det borde ju gå svänga med en sån här med) Toyota bygger ju driftsäkra bilar hävdar dom, gäller samma för suprorna? Nu börjar dom bli till åren med risk för att dom har haft den tolfte ägaren som tynat sönder dem, men det gäller ju alla bilar... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
lite info på toyota klubbens sida
http://www.shellkonto.nu/tcs/artikla |
||||
En polares farsa hade en sådan. Och vi tyckte att den kändes stor, tung och lite slö. Mer åt glidarbil-hållet än bankörningsbil.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Jag provkörde en MK3 och jag fick känslan av glidarbil. Den kändes tung och slö. 230hk på 1700 pannor ger iofs inte så mycket till acc. Med rejäl lättning och lite högre turbotryck så kanske det går lite bättre.
Dock var den mycket skön att åka i ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
||||
Supra Mk3 är en glidarbil, en underbar GT-bil att åka långt med.
Vill å det starkaste avråda någon att lägga många varv på banan med den. 90.000 kr var vad jag betalade för min svensksålda -89 (vit) som hade gått 9.000 mil nån gång kring år 1999-2000. Sen är det ju upp till var och en att avgöra om den fortfarande är värd 90.000 kr idag... ![]() Jag tror jag fick 80.000 för min, och den var inte helt lätt att bli av med. Ska du promt ha en kan jag lova att det finns prutmån. Har för mig att en polare tog hem från Tyskland för 40.000 kr, och den såg helt ok ut. OBS! Varning för spruckna topplock ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Well, varför inte börja med en annan bil? Det är ju svårt att lätta de förstärkningarna... ![]() STOR skillnad i hur bilen känns med eller utan targa på. Om man smäller illa är jag rädda att bilen viker sig över taket som en sandwich. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Well, jag kommer börja med annan bil... men det tycks vara så att jag upplever nån slags attraktion till lönnfeta bilar... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2206 besök totalt |