| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tennspackla - Tips & trix tack
|
2 besök senaste veckan (2072 totalt) |
|
Håller på med lite "trevlig" rostlagning på Sierran och undrar lite över tennspackling. När jag gick en bilplåtslagarutbildning för några år sedan så fick jag prova på att tenna och resultatet blev väldigt bra (tennade en saabdörr som hade varit lite rostig). Nu till mina frågor; -Vart hittar jag material (tenn, fluss m.m.) till okej pris? -Finns det några trevliga hemsidor som behandlar detta ämne? Mvh/Tim _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
|
|
||
Sweet! Är det någon som vet vart jag kan köpa flussmedel och karosserifil till ett bra pris? Gärna på nätet... _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
|
Två saker:
Spackla alltid nedifrån & upp på vertikala ytor. Tvätta tennet med thinner innan du applicerar plast eller grundfärg. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Skall memorera det _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
|
En sak till:
Det tenn som blir för varmt & börjar rinna, låt det rinna iväg & hamna på golvet. Det vill gärna separera när det blir så varmt så det förlorar sin placticitet & blir svårt att använda. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Jag brukar tenna uppifrån och ned faktiskt. Om man bytt skärmkant eller skarvat en tröskel så brukar det sluta på undersidan och jag tycker att det är besvärligt att börja under upp. Men det är ju vad jag vant mig med
_________________ //Mikael Jardstam |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2072 totalt) |