Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1045 besök totalt |
Jag vill ha lite utrustning i bilen
Som i så lite som möjligt från fabrik. När bilar kommer upp på kafferasten på jobbet så är det de som självsvåldligt hävdar att "man" vill ha originalradio. Då brukar jag svara emot att den vill jag minsann välja själv! Dessutom vill jag ha en i det närmaste naken bil så att jag själv kan bestämma: - Stolar. Jag vill ju ha Recaro. Jo, det kan man ju välja som extra till en del bilar, men då kostar de! och nåt baksäte behöver inte jag. - Ratt. Jag vill ha en Momo. Då är det ju bara jobbigt att plocka ut originalet. - Däck. Jag vill kuna bestämma exakt märke och modell (kanske R-däck...). Mer? _________________ Johan Rådlund |
||
Alla variationer på linan kostar massor med pengar, att sedan orginalmontera eller t o m orginalomonterade prylar låter otroligt knasigt, hur leveranssäkrar men en bil som inte går att köra (ingen ratt)
Glöm inte att fabrikanten förmodligen blir ansvariga för alla delar somde sätter dit, inte troligt att de byter ut en Airbag-ratt mot en Momo eller stolar utan sido-krockkudde. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Skeppas inte lastbilar till vissa markander med trähjul? Men det har säkert med exotiska tullregler för gummi eller nåt.
Det finns ju också aspekten att kunna sälja skrotet vidare när man slitit ut det och då kan det vara bra att ha kvar oslitna stolar, pedalgummin, mattor, ratt mm. De hårda milen syns inte så mycket då. Annars kanske det skulle vara en idé att kunna sälja tillbaka oanvända orginaldelar till linan... |
||
Hur blir det med helbilsgodkännandet om bilen inte är komplett? Det är ju uppenbart att du ska montera saker som inte innefattas av godkännandet.
Fast är det en ren tävlingsbil så borde det gå att köpa loss råkarosser osv. _________________ /Kristian Elisson |
||
Norge? Inte så exotiskt men förut var det iafl så att norrmännen ville ha egna hemtillverkade däck. Vet inte om det stämmer numera. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1045 besök totalt |