Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Om jag byter bil, vad tycker NI jag skulle skaffa :-D
<<   1, 2, 3, 4, 5
11039 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Köp en M3 CSL! Gillar du M3 E46 så älskar du CSL. Bilen är så skön över 6000varv, då den helt ändrar karaktär. Gärna en utan V-max då förstår man vad de små flärparna fram samt diffusorn och den egensiniga bak spoilern gör för nytta.

By the way Magnus, fina nya Slicks du hadde i baksätet idag thumbs up

stockholm
Här sen Maj 2004

MatroxMGA skrev:
Magnus Thomé skrev:
Åkte med på attans kurviga o kuperads vägar i en 997 S med sportpaketet. Ojojoj! Dags att leta fram en rånarluva Den vill-ha-upplevelsen fick jag inte ens i GT3'an på Mantorp.

GT3:an e råare och mer banorienterad 997 GT3 ser jag fram emot att köra thumbs up

Den första GT3an är kanske 1-3sekunder mer banorienterad än 997 S runt ringen(edit de går jämt runt ringen). PASM gör under!

Samt att kör man i mjukaste läget i 997 S behöver man inte tandskydd. Så nog är GT3 råare i avseendet stötigare

Tiden då sportiga(snabba) bilar var synonymnt med stenhårda i chassit är över. Se bara på M3 CSLen.

Men visst är den cool GT3an, jag var snubblande nära att köpa en.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
RS6 skrev:
Det var Dunlop Direzza rdäck! Var nere och provade dem på Mantorp på kvällen

stockholm
Här sen Maj 2004

Magnus Thomé skrev:
RS6 skrev:

Hur var de? Hur ligger de i pris?

Sorry att jag är offtopic.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
RS6 skrev:
Magnus Thomé skrev:
RS6 skrev:

Hur var de? Hur ligger de i pris?

Sorry att jag är offtopic.
Lite skrivet i eftersnackstråden nu. Måste testa lite mer...

Stockholm
Här sen Nov 2002

968 Club Sport!

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:
MatroxMGA skrev:
Magnus Thomé skrev:
Åkte med på attans kurviga o kuperads vägar i en 997 S med sportpaketet. Ojojoj! Dags att leta fram en rånarluva Den vill-ha-upplevelsen fick jag inte ens i GT3'an på Mantorp.

GT3:an e råare och mer banorienterad 997 GT3 ser jag fram emot att köra thumbs up

Den första GT3an är kanske 1-3sekunder mer banorienterad än 997 S runt ringen(edit de går jämt runt ringen). PASM gör under!

Samt att kör man i mjukaste läget i 997 S behöver man inte tandskydd. Så nog är GT3 råare i avseendet stötigare

Tiden då sportiga(snabba) bilar var synonymnt med stenhårda i chassit är över. Se bara på M3 CSLen.

Ett hårt satt chassi är inte det enda som räknas när man anser en bil banorienterad Ringen är en mkt speciell bana med relativt ojämn vägbana, titta bara på nya M5:an när den skulle testas. Snabbaste tiden sattes med fjädringen inställd på mellanhård, alltså inte hårdaste läget. Kör man däremot banor som Spa så är det helt andra inställningar som gäller.
För att avrunda, visst är en GT3:a mer banorienterad än en 997 S, även bortsett ifrån fjädringen Men jag är väldigt förtjust i 997 S, har själv funderat på en men nya GT3:an blir nog strået vassare

Philip Lundh
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:
MatroxMGA skrev:
Magnus Thomé skrev:

Ett hårt satt chassi är inte det enda som räknas när man anser en bil banorienterad Ringen är en mkt speciell bana med relativt ojämn vägbana, titta bara på nya M5:an när den skulle testas. Snabbaste tiden sattes med fjädringen inställd på mellanhård, alltså inte hårdaste läget. Kör man däremot banor som Spa så är det helt andra inställningar som gäller.

Nä det var just det jag sa Nu håller jag iof inte med om att vägbanan är ojämn på ringen längre, men nog är det nivåskillnader så det heter duga och därför går M5 snabbare runt med en mer följsam inställning än den hårdaste. Ska man köra lika fort med hårdaste inställningen i M5 är nog risken stor att man har mer räcke än bana framför sig. Ser oxå framemot att prova nya GT3, undrar hur den nya påverkar prisbilden på föregångaren, säkert inte som man hoppas, de dära Porsharna står sig som alltid bra.

Vaggeryd
Här sen Aug 2005

Magnus Thomé skrev:
Anders Dauner skrev:
Nu har ju M3:an kommit upp som dragbil i ett antal inlägg... Är det inte så att det är stopp för dragkrok på den enligt SBP?

Stämmer. Den är inte typad (eller vad det nu kan heta) med dragkrok så det går inte att regbesiktiga den med krok

Det var konstigt, det verkar ju som att du har kontrollerat detta noga. Jag hade en M3 GT tidigare med dragkrog! Kroken var orginal tillbehör från BMW inklusive anpassad bakre M stötfångare! Nu var ju detta iof en coupe men det borde ju finnas motsvarande regler för sedan. Nu hör det ju till saken att jag importerade bilen från Tyskland och krogen var därmed reggad på detta vis sedan tidigare vilket kanske gjorde SBP lite mindre noggranna. Om det fortfarande är intressant så går det nog att få tag på dessa grejor då bilen numera finns nerplockad....

Vad gäller diskussitionen kring 997S vs GT3 så ska enligt uppgifter 997S med Sportchassi ha en ringen tid som hamnar mellan GT3 MK 1 och GT3 Mk2, ganska hyfsat för en bil som samtidigt erbjuder ganska mycket mer komfort utrustning. Men om man ska jämföra dessa modeller så måste man köpa ett riktigt avgassystem till 997:an, ljudet är ju halva grejen.

Om jag byter bil, vad tycker NI jag skulle skaffa :-D
<<   1, 2, 3, 4, 5
11039 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande