Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11039 besök totalt |
Köp en M3 CSL! Gillar du M3 E46 så älskar du CSL. Bilen är så skön över 6000varv, då den helt ändrar karaktär. Gärna en utan V-max då förstår man vad de små flärparna fram samt diffusorn och den egensiniga bak spoilern gör för nytta.
By the way Magnus, fina nya Slicks du hadde i baksätet idag ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Den första GT3an är kanske 1-3sekunder mer banorienterad än 997 S runt ringen(edit de går jämt runt ringen). PASM gör under! Samt att kör man i mjukaste läget i 997 S behöver man inte tandskydd. ![]() ![]() Tiden då sportiga(snabba) bilar var synonymnt med stenhårda i chassit är över. Se bara på M3 CSLen. Men visst är den cool GT3an, jag var snubblande nära att köpa en. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Hur var de? Hur ligger de i pris? Sorry att jag är offtopic. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
_________________ ![]() |
||||||||
Ett hårt satt chassi är inte det enda som räknas när man anser en bil banorienterad ![]() För att avrunda, visst är en GT3:a mer banorienterad än en 997 S, även bortsett ifrån fjädringen ![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Nä det var just det jag sa ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Det var konstigt, det verkar ju som att du har kontrollerat detta noga. Jag hade en M3 GT tidigare med dragkrog! Kroken var orginal tillbehör från BMW inklusive anpassad bakre M stötfångare! Nu var ju detta iof en coupe men det borde ju finnas motsvarande regler för sedan. Nu hör det ju till saken att jag importerade bilen från Tyskland och krogen var därmed reggad på detta vis sedan tidigare vilket kanske gjorde SBP lite mindre noggranna. Om det fortfarande är intressant så går det nog att få tag på dessa grejor då bilen numera finns nerplockad.... Vad gäller diskussitionen kring 997S vs GT3 så ska enligt uppgifter 997S med Sportchassi ha en ringen tid som hamnar mellan GT3 MK 1 och GT3 Mk2, ganska hyfsat för en bil som samtidigt erbjuder ganska mycket mer komfort utrustning. Men om man ska jämföra dessa modeller så måste man köpa ett riktigt avgassystem till 997:an, ljudet är ju halva grejen. _________________ Jimmy Karlsson |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11039 besök totalt |