Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder: driftspecs Nissan S15
1587 besök totalt
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Bilder: driftspecs Nissan S15

Nobuteru Taniguchi - Japansk D1 ( www.d1.co.jp ) förare som framför denna

HKS byggda Nissan S15 - Effekt: ca 450 körvänliga pållar.


















_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Rejält läcker! Skulle inte ha något emot att ta den där på en provtur....

_________________
Mattias Widar
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Lite för mycket "bling" för min smak, men dom är ju för jäkla läckra domdäringa S15. Tycker dom gör 200sx-serien komplett, med både drag från S13 och S14.

Kristian, du som har koll på japanska åk, vet du vad det är för någon mystisk växelspak han kör med? Ser intressant ut.
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 332





Fyfan va snygg den var!!! Äntligen en bil som verkligen älskar!

Den e ju såååå snygg!
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Alexi Törnqvist skrev:
...Kristian, du som har koll på japanska åk, vet du vad det är för någon mystisk växelspak han kör med? Ser intressant ut.


Förlängd växelspak med ombyggd backspärr. Backspärren påminner om den som sitter på volvos gamla lådor, man måste lyfta i den fjäderbelastade ringen för att kunna lägga i backen.

_________________
Mikael Persson
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



PDE skrev:
Alexi Törnqvist skrev:
...Kristian, du som har koll på japanska åk, vet du vad det är för någon mystisk växelspak han kör med? Ser intressant ut.


Förlängd växelspak med ombyggd backspärr. Backspärren påminner om den som sitter på volvos gamla lådor, man måste lyfta i den fjäderbelastade ringen för att kunna lägga i backen.

Aha, ingen vanlig "shortshifter" han slängt dit altså.
Trevlig spak hursomhelst, den borde hamna i ett helt perfekt läge.
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Det var ju då inte en nådig vinge den hade, sitter duktigt högt up....
Då måste jag bara fråga samma sak som jag alltid frågar när det gäller drifting, varför har dom vinge för? Det skulle ju bara bromsa sladden Tyckter det är lite småtöntigt när de sätter på en fet vinge bara för utseendets skull, men annars var det ju en ganska tuff bil

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 317



Kul att se bild på dom fälgarna, har bara sett dom i tv-spelet annars Jäkligt snygg bil annars.
Håller med föregående talare ang. vingen... gör den någon nytta? Kanske inställd på lyftkraft istället för downforce?

_________________
Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 332



Nu kommer nybörjaren och gissar sig fram ett svar ang. vingen.
Kristian får gärna svara sen (självklart den som kan oxå men Kristian är väl den enda som pysslar med drifting på lite högre nivå här?, kul o se om ja har nåt i skallen eller ej
Man vill väl ändå ha fäste? Annars glider man ju bara av? och om man då har mer fäste borde det enligt mig och vad jag tror på, vara lättare! Sen då om han har 450 hästar måste det väl ändå spinna på rätt bra?

//Emil som vill lära sig
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Ni får inte glömma att drifting är en sport för publiken liksom konståkning...
Tid och sånt betyder absolut ingenting, allt som räknas är hur du hanterar skridskorna, hur du kastar runt tösen som är din teamkamrat och hur allt såg ut.
Vem hade du helst tittat på - någon som har en jättesöt tös med en helt perfekt akter eller någon som har det rakt motsatta..?

Allt handlar om utseende. Sen är det faktiskt inte så mycket inställningar som behövs göras för att driftingbilarna ska bli riktigt, riktigt snabba på att tackla en bana "vanligt".

mvh

_________________
Mattias Widar
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Widar skrev:
Ni får inte glömma att drifting är en sport för publiken liksom konståkning...
Tid och sånt betyder absolut ingenting, allt som räknas är hur du hanterar skridskorna, hur du kastar runt tösen som är din teamkamrat och hur allt såg ut.
Vem hade du helst tittat på - någon som har en jättesöt tös med en helt perfekt akter eller någon som har det rakt motsatta..?

Allt handlar om utseende. Sen är det faktiskt inte så mycket inställningar som behövs göras för att driftingbilarna ska bli riktigt, riktigt snabba på att tackla en bana "vanligt".

mvh


Bra svar !

.. vingen hjälper till att stapilisera bilen i högre farter under sladd.

skulle den vara ställd i "lyft-läge" - hade det inte gått att kontrolleraq bilen i 150 + på tv'ren.

K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Bilder o videos
Bilder: driftspecs Nissan S15
1587 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande