Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (57682 totalt) |
Huvudbågen har varit på tal förut.
Det har påpekats att den inte är något under av säkerhet osv.. Men nu när jag såg hur det såg ut på ett annat sätt än jag sett tidigare så funderar jag lite. Vore det inte mycket bättre om man kunde lägga till en triangel bakåt. En sträva som stöttar upp den bågen som redan sitter där? Som det ser ut nu så antar jag att bågen viker sig ganska lätt trots att tjänstevikten är väldigt låg på bilen. Är det möjligen inte reglementenligt? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Läser man ordentligt så skrev du det... ![]() Hänger växellådan i fästena vid motorn eller är det nåt stag där bak som jag inte ser? /Bo-Göran _________________ Bo-Göran Andersson |
||||
Det är snarare motorn som hänger i växellådan där bak... Motor och låda sitter vars två punkter. Vxllåldan ser ut att sitta i nån form av originalbrygga och motorn sitter i ett hemmasmidat (rpb original?) fäste under remskivan. _________________ /Kristian Elisson |
||||
haha, va bara tvungen å titta in här på din kärra, råkade snubbla förbi lite orginallitteratur i farsans pärmar, bl.a lite reklambroschyr för fvee,
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det ska sitta en sträva bakåt. Tittar du noga så ser du fästena ![]() Edit: dom syns ju inte alls... ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Tratt på knasare är coolt...
Det avgassystemet är oxå så coolt... ![]() Var bara tvungen att påpeka detta. ![]() |
||||
Är det ingen ljuddämpare alls? Bara megafon!
Ser ju tufft ut och lär ju ge grymt ljud men du blir väl knappast populärt hos de som mäter ljudet. ![]() På förra årets Bug Run tappade "Lalle" Wramell ljuddämparen under en av tidsträningarna. Lät väldigt trevligt! Gissar att du minns detta. Framöver är det nog läge att byta ut orginal oljkylen mot en separat Setrabkylare. Bättre kylning både för oljan och treans cylinder. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Jo, en ljuddämpare ligger på "att göra-listan". Men eftersom BG lär vara bullerhelg så flyttades monteringen till efter helgen, har att göra ändå... Separat oljekyl finns i verkstan den med... men motorn får överleva helgen utan ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Var inte detta något som fixades på nyare årsmodeller? Men ni får nog förresten inte byta till nyare lösningar hur som helst kom jag på här i nästa andetag... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Stämmer, de flyttade ut kylen på de senare för att förbättre kylningen. Minns inte riktigt vilket år, typ 71..? Har inte sysslat med orginal folkvagn på några år nu (min 1969 1500 typ 1 står bara och väntar på bättre tider) och då glömmer man.
Fast på en FVee kör man med beytydligt äldre fläktkåpa och då är det smidigare att ha separat kyl. Den kan man ju dessutom tejpa för att justera oljetempen. Att köra med megafon är ![]() Kör du med gamla däck nu i början eller hur blev det? Alla de andra verkar ha bytt till de "nya" nu. I just detta fall spelar det ju iofs mindre roll, jag antar att du ser det mer som provkörning/testning. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Megafon är lite ballt! Racebilar ska inte bara synas, de ska höras och kännas också ![]() Nu sitter det gamla däck på bilen, riktigt gamla. De har suttit monterade sen 1974 ![]() Ett par beggade däck av nya sorten väntar på BG. Sen får vi se om bilen ska rulla något, den är inte startad ännu... Någon vidare satsning blir det iaf inte, bara dumt att ligga och pressa i detta läget. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Imorgon em är det tänkt, i sista sekund ![]() Du är välkommen! _________________ /Kristian Elisson |
||||
Idag fick det räcka med 4 timmars mekande. Det var dock 4 timmar i full harmoni
![]() Sällan har allt flutit så bra på ett mekpass! Nu är motorn färdigmonterad och väntar nu bara på att startmotorn ska börja jobba! Dessutom är växellänkaget och kopplingswiren monterat och justerat, tänd- och bränslesystemet färdigt, hälften av bältena sitter på plats (och jag har klurat ut hur jag ska fästa resten) och chassit är efterdraget. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kristian, kristian...... vad är det jag ser..... ingen anmälan
![]() Anmälda Fve FORMEL VEE 72 Christer Ericsson 80 Roger Johansson 83 Markus Lefors 85 Axel Madsen 86 Nils-Åke Gustafsson 88 Curt Johansson 91 Lars-Gunnar Johansson 98 Rickard Madsen ?? Lars Runo Tillback ?? Bo Pettersson ?? Karin Hansen ?? Glen Malmberg ?? Catharina Hansen jaja, jag får väl fixa en efteranmälan åt dig ![]() ![]() |
||||
Hur klar bilen än blir så kommer den till BugRun utan FIA-dokument = ingen tävling. Men eftersom tävlingsledaren är en god vän till mig så förväntar jag mig att bli utsläppt på träningen ![]() om det sen per automatik övergår till att plocka lecakulor återstår att se... men målsättningen är att hålla sig på banan ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jepp, imorgon smäller det! Du är välkommen förbi, är där mellan 07:45 och 15:45... krävs det så börjar andra skiftet vid 19:30 ![]() För övrigt kan meddelas att alla är välkomna förbi. Slå gärna en signal om ni kommer runt lunch, det är möjligt att ett uppdrag om lunchleverans delas ut ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Låter frestande att få vara med på uppstart.
![]() Kanske skriker till. Wille, jag trodde du skulle haka på för lite bilsnack, mat och en pilsner på kvällen? ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (57682 totalt) |