| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Om du gillar båtar, F1 och motorcyklar.
|
1416 besök totalt |
|
En snutt från HONDA med härligt ljud från F1-kärran. F1, Superbike and Powerboat Challenge Three of Britain's top motor sport stars - Formula 1 driver Jenson Button - multiple World Powerboat Champion Steve Curtis - British Superbike 2004 title contender Michael Rutter. They met at London City Airport to put their respective Honda-powered machines through their paces. Länk F1Racing.net ( 9min. ) _________________ /Nicke Lindgren |
||
|
Jag tror att det är svårt att verkligen förstå vilket drag det är i en F1:a om man (som jag) inte sett en live.. Jämför bara med motorcykeln vars acceleration säkert inte går av för hackor den heller. Skönt och annorlunda filmklipp.
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||
|
|
||
|
Jag har sett inslaget tidigare på "Fifth Gear", Toppenklipp för övrigt.
Fast det är först nu jag hör hur kort utväxling F1:an måste ha för det här testet, hinner ju knappt gå 0,5sec mellan vaje växling. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Jag var på bilsalongen i Frankfurt för några år sedan (-00 el -01), och Ferrari hade en "f1bil" i sin (Bridgestones?) motorsportmonter. Bilen var förmodligen en gammal äkta bil, där kunde man vinna en t-shirt genom att betala 10 d-mark och "köra"med-inspelat motorljud (HÖGT) och skärm framför bilen. Det gällde att växla upp och ner genom alla växlarna och följa banan i tre-fyra kurvor-utan att övervarva. Om du växlade för tidigt så kvävde du motorn och blev diskad. Jag gjorde två försök, upp till 100000 rpm eller så var det ju inga problem-sen small det bara till, så var det redline
Man fick liiite mer respekt för killarna som kör dom här bilarna-i trafik på banan En annan blev mycket ödmjuk inför även den sämsta F1föraren-hur kass han än är, skulle han antagligen köra ifrån mig genom att enbart styra ratten med knäna om det vara race med lika bilar. Eller förresten. Han skulle nog köra ifrån mig även i en Opel Vectra om jag körde en BMW M3...
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Skulle tro att dom växlat bilen för max ax för det är ju det hela grejen går ut på.Men det som är så j***a imponerande är att dom får fästet i backen |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1416 besök totalt |