| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
urkoppling av larm
|
8 besök senaste veckan (7575 totalt) |
|
urkoppling av larm
Är det någon som kan hjälpa mig med tips om hur jag kopplar ur ett gammalt Defa-larm? Det verkar ha sagt upp sig helt nu. Går inte att larma av och startspärren funkar inte heller
Kopplar jag bara ur dosan så går inte bilen att starta. Så några kablar måste kopplas ihop tror jag
Kanske finns kopplingsshema på hur man brukar koppla in larm? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
Jag kopplade ur mitt (fungerande) Touchgard i veckan och jag var lite osäker om den skulle starta efteråt. Men jag hittade ett kopplingsschema på nätet och den enda startspärren som fanns på mitt gick till startmotorn. Bort med ett relä och ihop med kablarna bara så gick den!
Sök som sagt på nätet på din larmmodell så hittar du nog ett schema. Defa har inget på sin hemsida? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Visst har dom en hemsida. Men jag kunde inte hitta info om några gamla larm > Dessutom vet jag inte riktigt vad larmet heter. Tror det härstammar från början av 90-talet för min audi från 90 hade ett exakt likadant.
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Det ska jag ta och prova Igår var jag tvungen att koppla ut batteriet för att kunna larma av Tur att tutan var urkopplad
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
slet ur ett stulande defa larm ur en morsans bil för några veckor sen...
det var bara sladdar till dörr och huv/koffort kontakter, sirenen och sedan en kabel till tändningslåset som behövde lödas ihop igen. klart på en timme, utan nåt form av schema... men visst blev jag överlycklig över att den startade igen
/ola _________________ Ola Gustavsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
urkoppling av larm
|
8 besök senaste veckan (7575 totalt) |