| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Smalband / Bredbands lamda - vilka bilar??
|
1661 besök totalt |
|
Skulle behöva en bredbandslamda för att programera MBn fortare/lättare. Nu till frågan: 1. Finns det "orginal bilar" med bredbands lamda som orginal?? 2. Om ja på fråga 1, Vilken/vilka bilar har det?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re: Smalband / Bredbands lamda - vilka bilar??
1. Ja, det finns. 2. Beror på vilken sort du är ute efter... Finns två populära, Bosch's LSU-4 och NTK UEGo. Bosch finns i ett par VW-modeller (chansar på -02 eller nyare med turbo) och UEGo'n finns i Honda-bilar med VTEC (enl. hörsägen) _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Det sägs att det sitter bb-lambda på vissa av VW-koncernens 1.4 litersmotor (lupo, polo, fabia etc).
Rätt eller fel vete tusan men han som sa det har iaf byggt ett par racemotorer och borde veta lite om vad han snackar om
_________________ /Kristian Elisson |
||||
Det är lungt, den är för de nya styrsystemet som underlättar mappningen vesentligt om jag kan få tag på en sådan. Kan man se skilnad på en SB och en BB?? finns det någon bild måtro?? Har någon ett ArtNr på vad de olika leverantörena har för nummer på sina BB-lamdor?? Edit: Volvos turbo bilar från 2000-> kör med Bosch LSU-4 0 258 006 066 (036) så nu är detta problem oxå löst tack vare Rejsas kunskap
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Bosch själva har fattat galoppen och lämnar ut en massa smaskigt att rota i...
http://ecat-online.bosch.de/toc/ Blir nog vanligare och vanligare med WBo² i nya bilar = bra för priserna. Här har vi köpt vår till e28:an -> http://shop.x-dsl.hu/catalog/index.p _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Johan: Var denna sida bra att handla av?? en bredbandare skall bosch/bilskrotar ha 1900-1000kr för en begagnad här hemma och dessa vill ha ca 650kr
Lite skilnad... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jadå... Tog inte en vecka om jag minns rätt och då handlade vi grejor för ~500 Euro Glöm inte beställa kontakten för den är lite speciell. Kan vara lite krångligt med banköverföringen men det kan jag säkert hjälpa till med. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Vilken kontakt?? motsvarande säljer dom väll inte löst? jag hittar den inte iaf på deras sida... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
_________________ Johan H |
||||
|
Bosch LSU 4 kostar 39 USD på https://www.1stvwparts.com/
Part # 021906262B Det är billigare än på skroten!
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1661 besök totalt |