| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Täta läckage i kylare (utifrån), vad ska jag använda?
|
8 besök senaste veckan (3903 totalt) |
|
Kylaren på min Golf Mk1:a (GTI -84) läcker.
Läckaget är precis där det högra övre kylarfästet går ner i kylaren (var det någon som förstod vad jag menade?) Fästet sitter i plåten ovanför grillen och går sedan ner i kylaren (precis brevid anslutning för slangen från expansionskärlet). Frågan är om det går att täta detta från utsidan med något? Problemet är att det är väldigt trångt där fästet går ner, så det är lite svårt att slipa/rengöra för att få en bra anläggningsyta. Vore kanon om någon kunde hjälpa mig med detta, hade ju tänkt att åka till Lunda på lördag (GTI-klubben och OSC har samträff, premiärkörning vad det gäller slalom/bankörning för min del).
Mvh Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
||
|
oftast så går det att löda kylare, om de inte är i plast förståss, men då måste du åtminstånde drenera så du inte har vätska innanför.
och du måste få rent från färg och smuts. Kan du svetsa ihop det så bränner man oftast bort färgen. om det inte är allt för mycket arbete att plocka ur kylaren så blir det oftast enklast att göra det. |
||
|
Är du säker på att det är stålplåt?, så det inte är messing. (messing är ganska vanligt i kylare)
|
||
|
Njae, eller de går säkert att svetsa messing, med rätt tråd och kunskap.
Men det enklaste är nog att löda den, om det nu är messing. |
||
|
ok, jättetack för hjälpen!!
Annars såg jag att man kan hitta en ny kylare från 890:- och uppåt, kanske vore nåt? Men då får den ju stå ett tag innan man vågar lägga fram en inköpsorder till "chefen".
Mvh Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
||
|
Senast jag stod med en spräckt kylare och frågade kylarfirman om det gick att laga så menade han att de normalt sett ändå är slut efter 10-12 år.
Så om du får tag på en ny för en tusenlapp är det inte mycket att fundera på, slå till så slipper du sannolikt problem under flera år. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hur gick det? Har exakt samma problem med min kylare. /mvh Daniel GOLF MK1 GTI SPECIAL -84 (röd) _________________ Daniel Paulsson BMW 330i |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
8 besök senaste veckan (3903 totalt) |