Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (24300 totalt) |
Haha det var sanning med modifikation. Vart kallt o ingen lust att meka, nu är det 2 veckors semester så en del kanske händer............ _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Jo det hände en hel del på semestern men min bruksbil behagade sig att gå sönder så bilen blev inte lackad.
![]() Dock är den nästan färdigslipad o ska lackas till veckan om jag får det som jag vill ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Då finns det lite bilder igen >> Lack
Funderade på att köra utan kofångare men det blir inte bra. Fälgarna kommer vara vita ![]() Lite dekaler kommer troligtvis att monteras ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Jag gillar färgvalet
![]() ![]() Blev det rollern? Ligger din server nere för närvarande?? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Krippe>> Vet att Du har ett ännu roligare projekt i ditt garage
![]() Mitzu>> Har bytt serverprogram så nu borde den funka igen och jo, vet inte alls vem mer som har samma färgkod ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Sådär
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilen är uppstartad, dock utan avgasrör enbart grenrörern så hörselskydd var tvunget Bilder: 050525 Tyvärr inget från dagen då den ändrat utseende till det bättre med mer grejer monterade ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Struve: bilen ser oförskämt bra ut på bild trots att den är rollad, dock tycker jag att svarta alt vita fälgar är ett måste till denna färg kombination.
Fredrik: Possör ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Peter>> Tyvärr ser den inte lika bra ut i verkligheten, men det kan ju mer bero på att jag vet vart jag ska leta fel
![]() Vita fälgar blir det men inte högsta prio, bilen ska ut IGÅR ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Nu är bilen provkörd..... med bakhjulen 2cm över golvet allt fungerar dock är avgasbygget kvar plus lite småpill som paneler runt instrument o montera klart mittenkonsollen annars är den klar.
![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Sådär, då har bilen provkörts, både rakt fram, lite svängigt och en del kurvor på sjuka ställ på torr asfalt.
![]() ![]() Men säg den lycka som varar för evigt, på väg tillbaka till garaget tappar jag oljetrycket helt plötsligt. Hoppas att felet ligger i brusten/slapp fjäder i oljetrycksregulatorn eller packningen till oljepickupen. ![]() ![]() ![]() Annars så är det nått av det sjukaste jag ägt, en A-Ascona klarar orginal av ca 145km/h, det gick en del fortare som fortast. ![]() Ett par poliser fick upp ögonen men stoppade mig ite, tyckte väl att bilen var för orange eller nått, dock lär dom kollat upp den ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (24300 totalt) |