Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2464 besök totalt |
En riktig lowrider!
Jag monterade H&R Cup-kitet på Polon i början på veckan och idag var jag och lät justera framvagnen. Nu är Polon 6 cm(!) lägre fram och 4 cm lägre bak. Han som gjorde framvagnsinställningen sa att det var det lägsta han sett! ![]() Nu åker jag med -2,5 grader camber fram! ![]() ![]() Det ska bli kul att testa om det är någon skillnad under säsongens bankörningar! Lite "studsigt" är det ju! ![]() Vet någon om bilprovningen kan ha synpunkter på att man sänkt bilen? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: En riktig lowrider!
Härligt Peeter! ![]() ![]() Nu lär du väl definitivt få ha polon helt för dig själv dessutom! ![]() Bilder? Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jösses jag läste 6 cm ram och 4 cm bak och jag som trodde marcosen var låg ![]() Bilprovningen hata mig jämt eftersom bilen inte går upp på deras lyft man får lyfta bilen själv! För dig har jag ingen aning? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Vad jag vet så det du kan få anmärkning på är att om den är så låg att någon del av chassit tar i marken om du får punka. Själv brukar jag skruva upp min lite varje gång för att "ligga bättre till" hos "gubbarna" och som därigenom kanske ser mellan fingrarna på en del andra inte riktigt godkända saker. Har funkat bra hittills. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Sist jag rullade igenom besiktningen så började det dåligt med att gubben blev sur över att hela frontspoilern vek sig dubbel när jag skulle upp på lyften. Det är väl mitt problem tyckte jag. Efter det så tyckte han det mesta med min bil var dåligt. Fick bl.a. en anmärkning på att spolarvätskan var så gott som slut...
![]() Jag har hört mycket dåligt om just den "stationen" och jag kommer inte åka dit igen! Men som svar på din fråga Peeter så tror jag inte att det ska vara något problem såvida de inte retar sig på något annat. På stationen jag var på verkar de ju hata allt vad bilar och bilister heter... ![]() |
||||
Japp, samma problem för mig, men besiktningsgrabbarna bara garvade! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
0 grader 07' mm står det i protokollet för framvagnen. Antar att det är väldigt lite toe in?!? Det lilla jag kört med bilen, så känns det bra i alla fall. Bak går det inte att justera! Där är det lite mer toe in. C:a 0 grader 30' mm Några synpunkter? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det hårda beskedet(stekpannan) ![]() ![]() ![]() Hon var på konferens i tre dagar och kom hem igår kväll, under tiden passade jag på att sätta på sommardäcken och justera hennes bil lite... När katten är borta... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
När jag jobbade som resande ventilationsmek.......hadde jag en Taunus kombi....som hade en markfrigång, under framvagnsbalken, på 6 cm......då fick man planera körningen
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nisse, hur gör du för att skruva upp bilen? Min bil blev eg lite för låg fram, för att det skall vara praktiskt på gatan! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
ganska offtopiv grabbar hem jag vill ge er ett gott skratt =)
http://www.liquidgeneration.com/popt _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
Den är skitrolig men lite väl mycket off topic i det här forumet.... (han åker iof i en jeep ![]() _________________ ![]() |
||||
Så är det nog! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Min första bil var en Opel Ascona i inte helt bra skick. Den var höjd bak, vilket man då, på sjuttiotalet, tyckte var häftigt. Det visade sej vara gjort med träklossar under fjädrarna!!!
Ett litet tips, Peeter ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2464 besök totalt |