| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
korta oljepickupp
|
1391 besök totalt |
|
korta oljepickupp
Jag skulle behöva korta oljepickuppen på min Volvo B23-motor. problemet är att tråget tar i backen, så jag skall höjja golvet lite i tråget, men då tar det i pickuppen. Nu funderar jag, då pickuppen är i alugjutguds av något slag, med integrerad sil, så kan man inte bara kapa röret och flytta upp silen. Har ni några bra tipps? finns det nåt annat sätt att göra? Kapa röret och montera sil från annan bil? isåfall vilken? |
||
|
Volvo 360 har ett grundare tråg original och även grundare oljepickup.
Tråget är i alu så det kan ju bli svårare om man vill svetsa i skvalpväggar. Pickup delen går att flytta till en pump från B23 (tror pumpen är samma). Vet inte om det är så på dom med B19 motor men alla med B200 har det så. _________________ Emil Rehnfors |
||
|
Nej det vågar jag inte svara på.
http://www.300power.com/forum/index. Läs den här tråden så finns det några bilder på vanlig B230 och B200 pump. _________________ Emil Rehnfors |
||
|
Jo vet att den är längre men den lutar mer så den borde bli lägre totalt. Blir osäker nu.
Vet att om man försöker montera vanligt oljetråg på 300 så ska den få mindre markfri gång. Kan ju ha med lutningen på motorn att göra också... Då jag skälv ska ha en B230 i min 340 så har jag inte funderat så mycket på det då jag bara skruvar över sakerna (oljetråg pickup, motorfästen mm. Kanske går att hitta mått på trågen på nätet någon stans. Annars så säljer ju Parner oljetråg för torrsump och pumpar för det mm. www.stenparnermotor.se Tror inte det är så bra att kapa ett bifintligt tråg och göra det grundare då det kommer få plats mindre olja i motorn. Fast du kanske tänkte bygga ut det på brädden också? _________________ Emil Rehnfors |
||
|
Jodå, nog tänkte jag se till att det blir plats för olja i tråget, tillräckligt i allafall
Sen kan det ju vara bättre att ha en skvätt mindre olja än att slå hål på tråget i tid och otid. |
||
Huga vad dyrt
_________________ Stefan Sundkvist |
||
![]() |
Skruva banåkabil
korta oljepickupp
|
1391 besök totalt |