Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3497 besök totalt |
Det är ofta frågan om pengar och sakers värde kommer fram, själv är jag av uppfattningen att om man har råd så är merkostnaden ofta värt det om man får en bättre produkt. Pengar som blir över har man ju ingen nytta av.
![]() _________________ Anders Hansson |
||||||||
Jepp, det är precis så. Köp en CGT och ådra dig min och herr Rylanders utökade avund! En seriös vagn som CGT torde belöna dig med enorm feedback och sanslös körkänsla - när de 600+-hästarna tillåts sparka dig i ryggen. ![]() |
||||||||
Så sant! Vad jag egentligen ville säga är väl att jag är avundsjuk för att jag inte har någon CGT själv! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Re: Anders Jonsson
om jag förstod rätt har Manthey fått i uppdrag att tuna F1:an. De stötte dock på problem, McLaren var inte alls villiga att diskutera tuning med någon "liten skitfirma" som Manthey...
Jag forstår att min GT3:a väcker starka känslor! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Re: Anders Jonsson
Engelsk snobbism. ![]() Är det inte mest är chassiet som behöver anpassas för bana? Att låta någon (tex. Öhlins) specialbygga dämpare måste ju vara en fis i rymden i sammanhanget. Motorn är ju byggd av M-folket i Garching och med tanke på vilken liten serie det handlar om så kan jag tänka mig att de är ganska väl optimerade. Hur mycket plockade man ut i raceutförande? 700hk? BMW Motorsport kanske är mer hjälpsamma när det gäller den biten.
Nu citerade du mig iofs lika smidigt som en kvällstidningsjournalist, men visst väcker även en gul GT3 en hel del vill-ha-känslor. ![]() ![]() och för att återanknyta lite till det du skrev tidigare (bang for the bucks, typ..). Även om jag skulle ha obegränsat med pengar för att kunna ratta en superbil i mångmiljonklassen som "ring tool" skulle jag nog inte känna mig särskilt bekväm med det. Även om man har råd att betala eventuella skador så handlar det om blivande klassiker som är tillverkade i relativt begränsade upplagor. Personligen så är jag övertygad om att jag att jag skulle ha roligare och känna mig mer avslappnad i en ordentligt anpassad "dussinbil" typ GT3. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Re: Anders Jonsson
Jo det är nog chassit som är mest i behov av uppgradering. Säker vill man väl ha lite modernare fälgar/däck också. F1 har väl 16" i original?
Det var det som var lite märkligt. Med tanke på tävlingsbakgrunden så borde det ju redan finnas en uppsjö av chassigrejor och motor dito. Av någon anledning fick inte Manthey tillgång till dessa prylar. När McLaren i England fått nys om att man vill uppgradera denna bil så hade man ringt runt till samtliga "officiella" McLaren representanter och sagt att de inte fick sälja något till Manthey! Märklig - om historien nu är sann...
Håller med när det gäller McLaren F1 men Carrera GT är ju rena rama dussinbilen - tror de skall (har redan gjort?) göra 1500 bilar.
Absolut!! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Re: Anders Jonsson
Det var faktiskt mindre effekt i racebilarna, restriktorer... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Re: Anders Jonsson
Ja det spelar roll och är otroligt viktigt att vara snabbast elr sitta i den snabbaste bilen. Nu menar jag inte att det behöver vara en CGT för det är för långt bort i horisonten att sikta på men det finns ju annat snabbt. Men smaken är som baken och tur är ju det. Ska man bara se till nöjesfaktorn skulle jag kunna tänka mig att en rally grupp H värsting Volvo 242 med ändrad utväxling ger mest fun for the buck? Elr en turboladdad RWD Toyota Starlet elr... _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re: Anders Jonsson
Tycker iofs att det är lite illa men förvånar mig inte ett dugg. Standardbilar som är "värre" än rena racebilar måste ju stoppas. Man kan inte hålla på på det här sättet. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3497 besök totalt |