Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 2002 väghållning
4009 besök totalt
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
BMW 2002 väghållning

Jag har sett att det finns ett par som kör 2002'a på bana här och jag undrar bara lite spontant hur ni har fixat till eran väghållning. Är det specialbyggt för hela slanten eller finns det eftermarknads bolt-on prylar?

Norrtälje
Här sen Mar 2003

Re: BMW 2002 väghållning

Micke Eriksson skrev:
Jag har sett att det finns ett par som kör 2002'a på bana här och jag undrar bara lite spontant hur ni har fixat till eran väghållning. Är det specialbyggt för hela slanten eller finns det eftermarknads bolt-on prylar?

Vad menar du...... den är ju bra redan orginal

Nja det är väl en del som är dit satt efter den var ny fast det är ju en del som är borttaget också

Vad är det du letar efter det mesta finns att köpa nytt, mycket som är bolt on.....

På min ena så är det i princip bara bolt on prylar. den andra ska jag bygga lite modernare bromsar på i sommar så att det blir skivor runt om och lite annat kul och det blir ett litet hop plock men det är i princip bara att skruva dit, inte en massa kapande och svetsande..... Bara man vet vad för delar man ska ha (från div bilar och märken).

Vil du ha mer info så kan du prata med killarna på 02:tavlan ett bra forum för 02 galningar :woot:

http://drive.to/02tavlan

Där kan du få svar på det mesta ang. 02:or

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Håller på att övertyga en polare om att det är roligare att svänga med bilen också Det är väl främst fjädrar och dämpare som är aktuellt att byta. Kan man plocka ngt från andra bmw-bilar som passar?

Edit: Har kollat lite nu på olika onlinebutiker och det finns ju faktiskt en del att köpa. thumbs up

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Du klarar dig bra med gasdämpare och grova krängningshämmare. Extremt viktigt dock att bussningar i bakvagn är friska, helst hårdare än orginal. Vill du ha en smula negativ camber fram blir det till att fila lite, ev byta till coilover, ont om plats om du behåller orginal fjäderdiameter.

En väldigt bra sida för 02-race-delar är http://www.schimmer-tuning.de/

/Anders C

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kanonsida, tackar!

Norrtälje
Här sen Mar 2003

Anders C skrev:
Du klarar dig bra med gasdämpare och grova krängningshämmare. Extremt viktigt dock att bussningar i bakvagn är friska, helst hårdare än orginal. Vill du ha en smula negativ camber fram blir det till att fila lite, ev byta till coilover, ont om plats om du behåller orginal fjäderdiameter.

En väldigt bra sida för 02-race-delar är http://www.schimmer-tuning.de/

/Anders C

JA-HA...... Tack ska du ha... nu då........

Kan du tala om vilken bank jag ska råna för att ha råd med allt jag vil ha från den sidan

Den länken tackar jag för thumbs up thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Stabilt!

Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Micke Lindqvist skrev:

Kan du tala om vilken bank jag ska råna för att ha råd med allt jag vil ha från den sidan

Jo, ja vet, dyrt som skam. Men man får en god uppfattning om vad som finns att köpa. Man sno ideer och tillverka själv.

By the way... är det din bil i avataren, jävligt läcker med dom skärmbreddarna.

/Anders C

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Erik B

jodu, man blir mörkrädd, det finns 02-folk utan smak också, dom flesta i Düskland som tur är.

/Anders C

Ängelholm, Skåne
Här sen Jan 2003

här kan du se vad jag har gjort med min, Det var som natt o dag

Allt var bolt-on

/Magnus
www.bmw02.cjb.net

Micke Lindqvist
Norrtälje
Här sen Mar 2003

Anders C skrev:
Micke Lindqvist skrev:

Jo, ja vet, dyrt som skam. Men man får en god uppfattning om vad som finns att köpa. Man sno ideer och tillverka själv.

By the way... är det din bil i avataren, jävligt läcker med dom skärmbreddarna.

/Anders C

Jo det är min nya leksak

ska hämta den om en vecka eller så...... sen får vi se om jag hinner med att sortera ut den till sommarens aktiviteter

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Behövs ärligt talat inte en massa häftiga specialprylar för att få fart på en 02! Släng ur inredning och annat krafs, en omgång vettiga gasdämpare och krängare samt däck (passar även från en del andra BMW-modeller) Smacka gärna på ett par weber 45:or och du har en URKUL bus/banbil för mycket vettiga pengar. Sen kan man ju förstås ta det mycket länge än så, men det är en annan story.

Här sen Mar 2003

Bussningar

Vars får man tag på bussningar till fram och bakvagn till 02:or?? Då gärna bussningar som är bättre än orginal!

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Re: Bussningar

Lo0z3R skrev:
Vars får man tag på bussningar till fram och bakvagn till 02:or?? Då gärna bussningar som är bättre än orginal!

- www.kgtrimning.com har Superflex.
- www.gruntsbushings.com har egna satser.

/Anders C

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Bussningar

Lo0z3R skrev:

Dags att läsa forumreglerna en gång till! Speciellt om signatur och användarnamn....

Välkommen hit föresten!!! thumbs up

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Köp framvagnskitet från Grunts, det kostade mig 430 kr inkl flygfrakt från Australien för alla 6 bussningarna till bärarmar och casterstag! thumbs up Bakvagnsbussningarna tror jag däremot är billigare från KG. Det kommer en ny modell med bättre passform på bärarmsbussningarna bak från superflex, men de är inte här förrän framåt sommaren.

Här sen Mar 2003

Tackar!

Tack för tipsen jag har fått, bara att ta fram plånboken å beställa lite grejjer, för väghållning vill man ju ha i en rejs beemer !!!
och jag hoppas jag har fattat reglerna för forumet och ställt in allt rätt nu.
Bra forum för övrigt!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Tackar!

Lo0z3R skrev:
och jag hoppas jag har fattat reglerna för forumet och ställt in allt rätt nu.

thumbs up thumbs up

BMW 2002 väghållning
4009 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande