Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2133 besök totalt |
Inbjudan till virtuell Ringentest
Jag har ju en sida här på Rejsa med info om hur man kan öva Ringen hemma på dator och tvspel. I år har både Gran Turismo 4 kommit till Playstation 2 och Forza motorsport till Xbox. Jag har för tillfället båda hemma, Xboxen utlånad av Microsoft just för denna test. Jag undrar om några riktiga ringenrävar skulle tycka det var kul att vi tar en kväll hemma hos mig o kör Ringentest på två tvapparater med ovanstående spel för att få lite åsikter speciellt om precisionen i banans utformning. Peeter, du är så viktig så du är chefen som bestämmer när det passar ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
|
||
Re: Inbjudan till virtuell Ringentest
Jag ställer gärna upp om datumet passar. Jag är hemma i Stockholmstrakten större delen av sommaren - en vardagkväll passar mig bäst. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Re: Inbjudan till virtuell Ringentest
![]() _________________ ![]() |
||
I egenskap av ringenintresserad snorunge ur tv-spelsgenerationen borde jag vara självskriven...
Jag har ju inte bara kört GPL. Jag har som komplement till co-drivandet med farsan till och med åkt runt ringen i Schwedenkreuz-M3'an. ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
_________________ ![]() |
||
jo, jag föredrar faktiskt forza framför GP4 om man bortser från just Nurburgring... Och det är inte bara omgivningarna..
kör man GP4 så känner iaf jag igen mig ganska snart från filmer från ringen, men med forza kan jag köra halva banan (banan som som e väldigt breeeed) innan jag känner igen att det är ringen... ![]() sedan att jag gillar Forza mer kan iof bero på att jag gillar kryssboxens handkontroller mer... ( ja vet.. jag ska köpa en ratt.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
För att krångla till det ytterligare föreslår jag att ni tar med GPL eller GTR med GPL:s bana inplockad men att ni glömmer omgivningarna (Förutom armcoräckena som är otroligt snygga)
![]() Det kan ju vara kul med lite körkänsla också... ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Det låter skoj, även om jag är urusel
![]() Jag sticker på semester snart och är inte hemma igen förrän runt den 12/7. Innan dess kan jag tyvärr inte. ![]() Men om det kan vänta tills jag är tillbaks så kommer jag mer än gärna! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag gillar både TV spel och Ringen.
Jag är gärna på om man får plats och är hemma. Jag finns på jocke@itsfun.nu _________________ Joachim Qvarnström |
||
jo, men kan man köra hela banan utan att ha "kört upp sig" och "låst upp" den? Jag har kört ett par avsnitt med superbilarna (Carrera GT osv) och det är inte lätt att komma i mål som 3-a... _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Hej! Nu är jag hemma från två veckors Frankrikesemester, med lite Le Mans och Ringen som krydda på tillvaron. ![]() Även om det bara var landsvägsåka på Le Mans och mitt långsamaste varv runt nordslingan någonsin (13:45 BTG) ![]() Skulle tisdag(12/7) eller torsdag kväll(14/7) funka för dig, Magnus, för ämnet i fråga? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2133 besök totalt |