Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
En kvällstur...
2 besök senaste veckan (2094 totalt)
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
En kvällstur...

Var ute och finåkte lite med frugan häromdagen och tog denna bild som jag tycker blev rätt bra.
Vad tycker ni?

Mattias_H

Här sen Apr 2004

snygg bild thumbs up
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Är det Landsjön nära Kaxholmen?

Fin bild. 1:a gen RX7 har fina linjer. thumbs up

Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004

Bara så härligt.... mekade lite med din bild.. hoppas att det inte gorde något...

Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004

Tycker du beskar för mycket himmel....

Magnus, riktigt fin bild, såg inte sjön först men det är ett imponerande ljusspel! Fin bil också

Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004

Ser riktigt nice ut =)

magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Westfield skrev:
Är det Landsjön nära Kaxholmen?

Fin bild. 1:a gen RX7 har fina linjer. thumbs up

Japp, tagen ovanför Kaxholmen. Landsjön är det första och vättern nedanför.
Tog fem sex kort för det är så svårt att få rätt exponering.. man skulle vilja ha olika expo på bilen och himlen*s*

Har inte jobbat nåt med bilden men funderar på att beskära den och göra en tavla.. eller nåt..

// magnus

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

magnusrx7 skrev:

Har inte jobbat nåt med bilden men funderar på att beskära den och göra en tavla.. eller nåt..

Rekomenderas starkt! thumbs up Har själv gjort så med några bilder.

Kanonkul att förgylla ett rum med en fin bild.
Det brukar om inte annat imponera på besökare när man berättar att man tagit bilden själv.

EDIT: Det viktiga glömde jag.
Bilden är kanon! thumbs up Har du lite upplösning på den kan du få en fin kopia i lite större format. thumbs up

Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Den är tagen med en Fujifilm S602 3 megapix så det går nog att få hyfsat bra storlek på den.
//Magnus

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

magnusrx7 skrev:

Tog fem sex kort för det är så svårt att få rätt exponering.. man skulle vilja ha olika expo på bilen och himlen*s*

Det är i princip omöjligt när du har så ljust bakom. För att få det bättre måste man ha lampor+skärmar bakom kameran som lyser upp bilen. Jämför att ta bilder inomhus när solen skiner utomhus, det blir alltid kolmörkt på det som är inne, och den del av bilden som visar fönstret blir ok.

därför ska man gärna undvika ta bilder i motljus om man har ett objekt man vill få bra.

Bilden är dock bra för att vara med bakgrundsljus så du har fått ut maximalt av det tillgängliga. Jag fastnar alltid för små detaljer som är intressanta, t.ex. hur solskenet lyser genom molnen och kastar strålar igenom. Gillar även reflektionen av molnen i vattnet. thumbs up

magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Det var nog egentilgen för solstrålarna jag stannade.. Och vyn över sjöarna.. men bilen är ju alltid kul att ha med.. *s*

//magnus

ToBE
Jönköping
Här sen Dec 2004

Dendär bilden är tagen någonstanns vid vistakulle med utsikt över vättern? right??

Malmö
Här sen Okt 2004

Westfield skrev:
magnusrx7 skrev:

Det är i princip omöjligt när du har så ljust bakom. För att få det bättre måste man ha lampor+skärmar bakom kameran som lyser upp bilen. Jämför att ta bilder inomhus när solen skiner utomhus, det blir alltid kolmörkt på det som är inne, och den del av bilden som visar fönstret blir ok.

därför ska man gärna undvika ta bilder i motljus om man har ett objekt man vill få bra.

Bilden är dock bra för att vara med bakgrundsljus så du har fått ut maximalt av det tillgängliga. Jag fastnar alltid för små detaljer som är intressanta, t.ex. hur solskenet lyser genom molnen och kastar strålar igenom. Gillar även reflektionen av molnen i vattnet. thumbs up

Man kan ju fuska lite i bildredigeringsprogram som använder lager.

Ett slarvigt och kanske lite dåligt exempel där jag gjort ett extra lager som jag ljusade upp
i botten för att sen sudda fram den lite ljusare bilen ur originallagret...typ:

Jag använde alltså ett justeringslager med "kurvor" för att försöka få fram bilen.
Tja..är ju ingen expert, men så brukar jag göra. Det finns säkert fiffigare knep.
Dessutom slarvade jag som sagt en del...ville bara berätta principen...liksom.

/joakim

Jönköping
Här sen Sep 2004

Japp det går att leka mycket med bildredigering, kul är det också. Kan dock bli lite tradigt om man har en sådär 200 foton att justera

Örebro
Här sen Okt 2004

Joa... skrev:
Westfield skrev:
magnusrx7 skrev:

Man kan ju fuska lite i bildredigeringsprogram som använder lager.

Ett slarvigt och kanske lite dåligt exempel där jag gjort ett extra lager som jag ljusade upp
i botten för att sen sudda fram den lite ljusare bilen ur originallagret...typ:

Jag använde alltså ett justeringslager med "kurvor" för att försöka få fram bilen.
Tja..är ju ingen expert, men så brukar jag göra. Det finns säkert fiffigare knep.
Dessutom slarvade jag som sagt en del...ville bara berätta principen...liksom.

/joakim

Enklast tycker jag är att göra ett masklager för objektet o ett för bakgrunden. Sen redigerar man de var för sej, ljus, kontrast, kantskärpa, gaussisk oskärpa osv. /Bo

En kvällstur...
2 besök senaste veckan (2094 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande