| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW M3 (e30) Långlopps bil säljes
|
2298 besök totalt |
|
Nu är det dags för oss att prova en ny klass så vi säljer därför vår mycket fina och konkurrens kraftiga BMW. M3 E30 89 med vagnbok för 2005 och komplett säkerhetsutrustning, bara att tuta och gasa. Motor: 318is M44 motor med 2600 lugna cabriolet mil i en BMW Z3a innan den stoppades ner i M3an. Den har nu 12 timmars driftstid och går fantastiskt bra. Lättat svänghjul och optimerad av JWR (ca 170 hk), går lätt att vidare utveckla motor för mer kraft. Växellådan har gått 1 säsong och bakaxel har diffbroms (40%), M coupe diffkåpa för bättre kylning. Chassi: Bilstein clubsport chassi med nya dämpare och optimerade fjädrar givet std däck. Smartracing camberplattor fram för enkel och snabb camper justering, justerbar bakvagn. Powerflex bussningar runt om. Porsche boxster bromsar fram med BMW 328a E46 skivor, std bak, bromsvåg. Kaross: Lackad i gulforange, glasfiber fram skärmar samt motorhuv och baklucka. Vikt: 1000kg Bilen är en av de snabbaste i NSHC http://www.nshc.nu och klara lätt av att hålla tider runt 1:22 på Gelleråsen med Khumo gatdäck. 8 fälgar, resevdelsmotor, plåtskärmar samt massa bra att ha delar medföljer. Pris: 82 000 kr/billigare vid snabb affär Låter det intressant skicka ett email till tobias.bohn@usa.net eller akaarle@yahoo.com
_________________ |
||
|
ok, jag är partisk.
Men det är hel-rätt att skaffa en långloppa i mitten av säsongen för att pröva ut team/bil innan det gäller. NSHC går på Våler resp Kinnekulle i Augusti och är en bra shakedown inför nästa säsong. M3an klassar oxå in i 9 timmars men då blir det lite bråttom för att hinna med tävlingen i Härnösand. Inte mycke att fundera på
/Anders |
||
Allting är möjligt men jag tror att det är bättre att lägga den energin på annat än att få igenom M3an i SBPs kontroll. Kanske innan bilprovningens personalfest, eller efter, nä, under funkar nog bäst. Seriöst svar är nej. Men en riktigt skoj bil är det och helt rätt för de som vill köra långlopp/BMW cup. /Anders |
||
|
Jag har provkört och kan säga att på de gammla skitdäcken och med "icke avstämd fjädring" märktes att den har potential. Bra klipp i motorn trots moderata ingrepp...
Efter mitt teststint har bromsarna uppgraderats, motorn bytts ut till en värre, bilen lackats osv osv. Mao, en redan bra bil har blivit än bättre. Ni som bjuder bör enbart skambjuda så de behåller den lagom tills jag är vid stadd kassa...
|
||
När du körde bilen var den "spännande". Det chassi vi körde med tidigare var anpassat för slicks. Det är bra, men inte med "euromaster" däck. Vi kallades "grabbarna bredställ", det gick brett men förvånansvärt fort faktiskt. Nu är det Bilstein clubsport dämpare med korrekta fjädervärden. Går fort, riktigt fort. Bra tillfälle att ge sig in i "blåbärs-racing". Bakvagns lösningen som Jonas Jarlmark tog fram till bilen gör att inbromsningarna är odramatiska. Camber på -4 fram gör att den styr in duktigt och det går att gasa tidigt ur kurvorna. Inte mycket att fundera på. Dra ihop några kompisar. Kör NSHC. Ha skoj. För liten peng. /Anders |
||
![]() |
SÄLJES
|
2298 besök totalt |