| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
JAAAAAA!!! BUREN ÄR GODKÄND!!! den 22/6 = HELGDAG !!!!!
|
29798 besök totalt |
Va kul!!
Var det några kommentarer från besiktningsgubbarna, eller gick det helt friktionsfritt? |
||||
Jag var nere i Västberga förra veckan och visade upp buren, för att få tips o råd. -------------------------------------------- Dem förändringar jag gjorde är: 1. Tagit bort en distansbricka, (ca 15 mm) som höll ut bältesöglan från karossen. På det viset kom den längre bort från huvudbågen. 2. Spärrade glidskenan på stolarna så att den inte gick att skjuta bak hellt. Hjälpte till att få en snällare vinkel på bältet. Så nu gick bältet fri från huvudbågen med ca 0,5 mm ! när man satt i stolen och låste bältet med ett ryck. ----------------------------------------------- Fast han provsatte inte stolen, och det var lika bra det, han var längre och kraftigare än mig. Däremot så anmärkte han på min "Honda-streamer" på vindrutan men jag visade att jag hade skurit bort en hel del i underkant på den, och att man såg ut riktigt bra ut när man satt i stolen. Han var mycket trevlig (jämfört med Vinsta gubben), och jag försökte så gott jag kunde berätta att hans kollega tipsade om modifieringen av bältesöglan osv. Jag tror inte att jag har varit så här nervös och spänd på hans dom, sen den dag jag tog körkortet. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
Jag måste också gratulera
Benci Har följt tråden med spänning, mycket upp och ner gångar, så nu hoppas jag du får njuta av bilen resten av sommaren .
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
Grattis. Var inne och pratade med dem i västberga två ggr och sen själva besiktningen också. Var trevliga och kom ut och tittade och gav råd innan och även efter. Dem glömde ta bort dragkroken ur pappern sam tändra däcksdimentionen. Det gjorde dem sen när jag påpeka detta på telefon helt utan gnäll och hur trevliga som helst var dem
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
om man inte har råd med dragbil och trailer då? och inte har plats för de heller...alla bor inte ute i buschen, trots att Sverige är stort
Sedan så kräver väl de flesta banträffar att bilen ska vara godkänd hos SBP...
_________________ Rachid Rachid |
||||
|
Gratulerar!
Kul att äntligen löste sig. Har följt detta med stort intresse. Hoppas du får komma ut och gasa med bilen nu och att den fungerar utan problem, för det är du värd efter detta. Trevlig midsommar! Mvh /Tim _________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
|
||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
600 kostade det mig iaf - plus vågsedeln _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
JAAAAAA!!! BUREN ÄR GODKÄND!!! den 22/6 = HELGDAG !!!!!
|
29798 besök totalt |