Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Gissa bilen (plus bonusbilder).
1, 2   >>
4954 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare

Jag har ju börjat åka på en massa fikaträffar i brist på banbil i år. Och ibland springer man ju på ett och annat guldkorn. Men det är väldigt sällan jag ser något jag aldrig sett förr. Men i onsdags gjorde jag faktiskt det. Kan ni hjälpa mig med vad det är? Jag har kladdat över märke och den modellbeteckning som fanns, bara för att jävlas lite med er.

Erik verkar mest intresserad av Irry-dekalen, och Andreas och Viktor av varandra. Sen var det ju det där med bonusbilder. Det fanns ju lite andra roliga bilar att titta på också:

Busig 75 Turbo.

Alltså, jag är rätt säker på vad det varit, men jag har ingen aning om vad det skall bli

och baksidan år inte mycket bättre. Gillar särskilt scoopet...

Prydlig Fiat 1500. Rätt sportig, ända till man känner det ENORMA glappet i ratten. Det sitter hur många gummiknutar som helst på väg ner till däcken i en sån här.

Samma andas barn, en MG B. Oskarshamn är lite av ett MG-fäste, till skillnad ifrån Kalmar, som har mer Porschar och Sevens.

Speedster-replika på R-däck. Busig...

Aningen spartanska stolar...

Nytt inhemskt R-däck?

Satt på denna prydliga GTV. Vi utarbetade en teori om att däcken idag är SÅ mycket bättre än de var 84, så det är först när man köper ett riktigt skitdäck, som en bils orginaluppförande kommer tillbaka.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

OMG! Den där Alfa 75:an är ren kärlek! *vill ha*

Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

gissar på att gissa bilen är en Fjat Vignale... 2000 eller 2100... thumbs up fina bilar

Suzuki Swift Sport -14
Toyota Rav4 Gazoo Racing -24
Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Fiat 2100 Vignale -61

ok. Jag fuskade genom att kolla upp regnumret på www.vv.se

Bollebygd
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Vem är du att gå och kritisera andras bilar som folk har slitit och kämpat med? om folk ber om åsikter så säg vad du tycker på ett konstruktivt sett, annars HÅLL KÄFTEN!!!

Jönköping
Här sen Sep 2004

Nordic Summer.. är det ett vinterdäck?

Sitter det 4(!) olika fälgar på den där svarta MR-2:an eller vad det är.

Här sen Feb 2005

Dålig passform det var vid framspoilern på mr2an
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

RobbanR skrev:
Vem är du att gå och kritisera andras bilar som folk har slitit och kämpat med? om folk ber om åsikter så säg vad du tycker på ett konstruktivt sett, annars HÅLL KÄFTEN!!!

Det var väl lite väl hård ton thumbs down Du lär bli varse om att dom flesta här är inte så mycket för blingblong utan funktion.

Citera
HenkeTIC
Skåne
Här sen Mar 2004

RobbanR skrev:

Har svårt att tänka mig att någon slitit o kämpat med den mr2an, sitter ju olika fälgar runt om på den, ingen passform på något ju.

Mvh Henke

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
RobbanR skrev:

Tyckte du det var elakt? En fråga bara, när bilen får upp farten litegrann, hur skall du få bakspoilern att sitta kvar? För övrigt kan jag imponeras av bilbyggen jag med, men då i allmänhet av folk som har byggt, inte satt dit färdiga kit. Konstruktivt nog? Men det imponerar att någon ifrån västkusten tagit sitt projekt hit för att visa upp det.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
PS: och vi har en vinnare: Heijel!

Grattis till det. Vet du vart man hittar mer info? Jag är nyfiken på att lära mig mer.

Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

[OT]
Nu var det ju inte johan själv som la upp bilderna på sin mr2 här så nåt intresse verkar det ju finnas för bling utan funktion.

Jag skulle väl kanske inte uttrycka det på samma sätt som robban direkt men jag håller med honom. Det är väl lite onödigt att pissa på en bil som man inte ens vet om den ens är färdig. Dessutom tycker inte jag sån smutskastning hör hemma på det här forumet. Nivån här brukar vara högre än så här..

(F y i så är bilen inte färdig ännu, och ja... han har slitit rätt hårt med bilen. Det som syns på bilderna är inte allt.)
[/OT]

De andra bilarna var oxå fina..

Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Alltså-vad gäller MR2an -som för övrigt med full förståelse ur ägarens synvinkel- varkar vara en het potatis, så:

elaka kommentarer var det ju faktiskt inte-eller?

"Alltså, jag är rätt säker på vad det varit, men jag har ingen aning om vad det skall bli

och baksidan år inte mycket bättre. Gillar särskilt scoopet... !

ok-om jag vore ägare skulle jag kanske inte hoppa jämfota av glädje, med vi är ju inte på Zatzy nu, och då får man nog acceptera att....en sån kommentar kan vara lite vitsig?
Jag fnittrade iaf. Och då kör jag omkring i en rostig passat och en tolv år gammal tegelsten, med vikten koncentrerad strax framför framaxeln.

Robban:
om den inte är färdig, då är det väl inte sååå mycket att hetsa upp sig över? Eller är det jag som i mitt sätt att vara är alldeles för tolerant
Kom igen, kör igång en "min banbil", så får vi veta mer om den och planerna för den! Gudarna ska veta att utgångsmatrealet är det definitivt inget fel på, i synnerhet inte jämfört med vad jag halkar omkring i...

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

RobbanR skrev:

Tycker du borde tona ner din attityd ett par grader annars kan du helt ärligt fara åt *******...

I min mening är MR2an ful som stryk. Ingen finnish, ingen passform. Är den inte klar fine säg det men inte med den tonen. Detta är inte ett styling forum här pratas det banåka. Inte direkt konstigt att den där bilen kanske inte går hem. Att sedan sitta o dryga sig bakom tangentbordet funkar inte på detta forum. Skulle hemskt gärna se att du kryper tillbakla till Zandlådan med sånna kommentarer...

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Tuzzi
Oskarshamn
Här sen Jun 2005

Hehe kul att ni lägger märke till min bil (MR2an)
Grejen att ja kom ner till onsdagträffen i oskarshamn var att de va så dåligt me bilar onsdagen för 2 veckor sen, så ja sa på skoj till den lokala klubben "blue coast racing" att ja kommer ner me mitt bygge så de finns nått att se på!

Å angående passformen på fronten så satt den bara me 3 skruv i froten så de är därför de inte va så fin passform
Så har vi däcken me! De är de högra bak som ja ska ha runt om De andra är bara där för tillfället

Scoopet bak är faktiskt till användning då ja tar den luften till de öppna luftfiltret
Sen om de är snyggt eller inte är upp till var & en

De fattas en del saker på bilen me som någon sa innan me! Den är inte klar en som sagt
Är de nått ni undrar om denna MR2an så är de bara att fråga på

Ha de// Tuzzi

Bollebygd
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Sorry för dom hårda orden, blev irreterad bara. Som ni förstår så är det inte min bil men jag vet hur många timmar det ligger bakom.
Som sagt innan så lägger man själv upp bilder på sin bil så får man ta både ros och ris men att lägga upp en bild på nån annans bil så andra ska kunna skratta åt den tycker jag är fel.
om detta inte är ett stylingforum varför anmärks det då på hur andra bilar ser ut.
En en gång förlåt om jag uttryckte mig illa innan.

Varberg
Här sen Maj 2005

RobbanR skrev:
Som sagt innan så lägger man själv upp bilder på sin bil så får man ta både ros och ris men att lägga upp en bild på nån annans bil så andra ska kunna skratta åt den tycker jag är fel.

En liten poäng där iofs, men å andra sidan; så fort man visar något "in public" så har man ju hakan ute, så att säga. Finns mycket folk (med kameror!) på rejsa, så man får väl nästan räkna med att saker man visar upp ute kan komma att diskuteras här.

Citat:
om detta inte är ett stylingforum varför anmärks det då på hur andra bilar ser ut.

Det är väl lite svårt (och trist!) att helt bortse från alla subjektiva aspekter, bara för att det primära är funktionen?

oavsett vilket så bör man nog ha lite distans rent allmänt, och inte ta allt så väldigt allvarligt. Jag menar, stor ide att försöka diskutera saker om stämningen är sådan att ingen ens vågar antyda vad de tycker och tänker!

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Tuzzi skrev:
Grejen att ja kom ner till onsdagträffen i oskarshamn var att de va så dåligt me bilar onsdagen för 2 veckor sen, så ja sa på skoj till den lokala klubben "blue coast racing" att ja kommer ner me mitt bygge så de finns nått att se på!
Å angående passformen på fronten så satt den bara me 3 skruv i froten så de är därför de inte va så fin passform Så har vi däcken me! De är de högra bak som ja ska ha runt om De andra är bara där för tillfället
Scoopet bak är faktiskt till användning då ja tar den luften till de öppna luftfiltret
De fattas en del saker på bilen me som någon sa innan me! Den är inte klar en som sagt

Ha de// Tuzzi

Här var det i a f inga ledsna miner trots lite negativa omdömen om bilen, skönt att se.
Kommer vi att få se bilen på banorna?

Citera
Tuzzi
Oskarshamn
Här sen Jun 2005

Dennis Kullman skrev:

Här var det i a f inga ledsna miner trots lite negativa omdömen om bilen, skönt att se.
Kommer vi att få se bilen på banorna?

Ja får se! Vore redigt kul å prova på att köra på bana me den ialla fall

//Tuzzi

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Tuzzi skrev:

Å angående passformen på fronten så satt den bara me 3 skruv i froten så de är därför de inte va så fin passform
Så har vi däcken me! De är de högra bak som ja ska ha runt om De andra är bara där för tillfället

Ha de// Tuzzi

Ahh gutt vad är gjort under skalet på bilen då?

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Tuzzi
Oskarshamn
Här sen Jun 2005

Detta skrev ja för ett tag sen så allt kanske inte stämmer så bra nu, men de mästa gör de

Kaross:
Veilside front, med "ögon"
Sido kjolar, helt egentillverkade
Skärm breddning bak, helt egentillverkade
Venturi tunnel bak, helt egentillverkade
Aluminium vinge, höj & sänk bar från kupén
Motor lucka med stora gälar
Revision6 Fram ljus
Revision6 Bak ljus
Fälgar - Solgen 7'5*18" , guld lackerade
Däck - Goodyear F1 225/40 * 18"
Slitzade & svarvade orginal broms skivor runt om
Greenstuff klossar fram & Blackstuff klossar bak
Lackerade orginal fjädrar (gröna)
Angel eyes ringar i fronten (positions ljus)
Glasfiber huv (på G)
Sax dörrar
Tom's style Scoop (för mig att mitt va bomex)
Neon, grönt under bilen

Innredning:
Egna mätartavlor (Erika Eleniak km/h & Victoria Silvstedt rpm)
Grön bakgrunds belysning bakom mätartavlorna
Blå belysning i fläckt knapparna
om byggd mitt panel

Här ska de hända mer saker men de tar ja efter karossen är klar

Stereo:
Pioneer huvudenhet
Pioneer 10" basar bakom stolarna i egen byggda lådor i stål
Pioneer steg 2st
Röststyrning till cd växlaren, Pioneer
6 cd växlare, Pioneer

Motor:
Innsug - startmotor - skydds plåt för grenrör lackerade i guld.
Resten av motorn är lackerad i silver
Alla vakum slangar bytta mot gråa
Kabel härvan är i vit skydds plast i stället för svart
Ny koppling, tryckplatta - lamell - lager
Polerat innsidan av innsuget
Fart hållare (universal gammal modell)
Egen byggt rör böj efter grenröret i rostfritt
2st japsdämpare med 4'5" utblås mitt monterade
Öppet JR filter

Finns fler prylar men de är mer små saker sen

Sen har vi mina missöden:
Plastade en stor vinge med stora luftintag på men som nu ligger i "ångest kartongen" Anledningen till att ja inte använder den är att ja gjorde lite fel med luftintagen som var på vingen å så va de vingen i sig som ja inte fick som ja ville. Så snåla ja på materialet me, körde med byggskumm villket är AS KASST att använda till denna vingen Skulle köpt divinicell plattor iställe men men Detta bygge tog ca, 2 mån å en jäkla massa glasfiberväv å polyester

Så bak kjol bitarna på sidan. De har ja också lagt ner mycket tid på, men som nu inte ska användas

Så har ja 2 olika varianter av sido kjolarna me i "ångest kartongen" me.
Den första är en gjut form som var från min första design. De tog mycke tid innan ja bestämde mig för att byta formen helt å hållet där fram på kjolen. Så kom den andra formen, men inte heller den blev nått bra

//Tuzzi

1, 2   >>
4954 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande