Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vilken slags Porschebroms?
1405 besök totalt
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Vilken modell kommer de här bromsarna ifrån? Jag såg bilen på Saabfestivalen och den hade 15" hjul.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har sett sådana på en 944 i verkstan där jag har bilen. Fast om det är original eller ej vete tusan...

Lidköping
Här sen Jan 2003

Det finns säkert tresiffrigt med porscheexperter som kan svara säkrare än mig, men jag tycker det ser ut som 944turbo orginalbromsar.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Ser ut som 944 turbo ok som finns på årsmodellerna 1986-1988.

Laholm
Här sen Nov 2002

Japp, turbon som Anders skrev, man kan även hitta dom på alla årsmodeller av 944 S2 och kanske även på vissa 964? 44 och 36 mm kolvar

Järfälla
Här sen Sep 2004

Eller en 928 87-91. Det som är lite skumt är att det sitter 15 tums hjul på bilen. Jag var ganska övertygad om att det krävdes 16 tum för att få plats med bromsarna

Laholm
Här sen Nov 2002

Izar skrev:
Eller en 928 87-91. Det som är lite skumt är att det sitter 15 tums hjul på bilen. Jag var ganska övertygad om att det krävdes 16 tum för att få plats med bromsarna

Dom stora 944 turbobromsarna är samma som till 928 S4, vilket väl är detsamma som dom årsmodeller du specar? oken är betydligt större än dom tidigare 944 turbobromsar och kolvarna är 44 & 40 mm. 944 turbo med stora bromsarna sitter tight under orginal 16" fälg precis som du skriver, så jag har svårt att tro att man skulle hitta några 15" som går på. Å andra sidan så kan ju bromsskivan vara markant mindre på Saaben.

Malmö
Här sen Feb 2004

Pär Hylander skrev:
Japp, turbon som Anders skrev, man kan även hitta dom på alla årsmodeller av 944 S2 och kanske även på vissa 964? 44 och 36 mm kolvar

Nu har jag inte PET installerat pa den har datorn men S2 har val likadana bromsar som sena 951 har med 304x32 mm framre skivor. Dessa oken ser ut som de som har 298 mm skivor.

Laholm
Här sen Nov 2002

sweanders skrev:
Pär Hylander skrev:

Nu har jag inte PET installerat pa den har datorn men S2 har val likadana bromsar som sena 951 har med 304x32 mm framre skivor. Dessa oken ser ut som de som har 298 mm skivor.

Välkalibrerat ögonmått!

Nä skämt å sidor, jag är rätt övertygad om att 250 hk turbo (med stora bromsarna) har betydligt större ok än S2:an eftersom jag renoverat båda sorterna. Skivdiamtrar har jag dock dålig koll på.

Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Tyvärr så har jag inga flera eller bättre bilder på installationen eftersom det var väldigt mycket folk kring den här bilen. Men jag är alldeles säker på att det är 15" fälg, gulmålade Silverspoke med Dunlop racing för att vara exakt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

tvåtaktsmicke skrev:
Tyvärr så har jag inga flera eller bättre bilder på installationen eftersom det var väldigt mycket folk kring den här bilen. Men jag är alldeles säker på att det är 15" fälg, gulmålade Silverspoke med Dunlop racing för att vara exakt.

844 turbo innan -88 eller 944 S tror jag. Tänk på att skivorna behöver inte vara pjåche, utan kan vara någon annan bil och mindre diameter. Då kan man utan problem klämma in paketet med vanliga 15" fälgar.

Malmö
Här sen Feb 2004

Rolle Scirocco skrev:
tvåtaktsmicke skrev:

844 turbo innan -88 eller 944 S tror jag. Tänk på att skivorna behöver inte vara pjåche, utan kan vara någon annan bil och mindre diameter. Då kan man utan problem klämma in paketet med vanliga 15" fälgar.

Man kan ha en del 15" hjul over originalbromsarna.

1405 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande