| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lång slangklämma eller annan fastsättningslösning
|
2238 besök totalt |
|
Jag tänket fästa tanken i min bil med en jättelång slangklämma eller liknande (90cm +- 5cm) men någon sådan kan jag inte hitta. Finns det någon som har tips på någon form av metallband som kan spännas på lämligt sätt. Såhär ungefär har jag tänkt mig.
Det blå är tanken (plast) som har försänkningar för band vid de röda banden. Jag tänkte inte sätta banden runt hela tanken utan bara från fyrkantsröret under till fyrkantsröret framför (som bilden visar). Tanken måste upp ca 2cm för att inte gå i karossen så den kommer att ligga på ytterligare 2 st fyrkantsrör som går från den undre balken och framåt. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
Det finns väl inte så många VAZ/Lada på skroten längre men deras "kromlister" är av rostfritt & utmärkta för ändamålet.
Den *enda* användbara delen från en gammal Lada... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Re: Lång slangklämma eller annan fastsättningslösning
Finns slänklammer på metervara vi har det på jobbet...
tyvärr så vet jag inte var vi har köpt dom _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
http://www.biltema.se/products/produ
Sånt sitter mitt avgassytem delvis monterat med.. Min första tanke var typ bandstål menn jag är tveksam att man kan nita ihop det utan just en maskin för endamålet.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Håller 23 x 0,4mm band (med hål) till en tank?
Det är ju inte så dyrt så jag kan ju prov dra den och se om den håller. Björn, att hitta en VAZ är nog lurigt och hittar jag en så har du säkert redan varit där och snott listerna
_________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
http://www.biltema.se/products/produ Lite smalare men tjockare.. är dom stora hålen 6mm i båda banden så har det rostfria bandet en tvärsnittsarea på 7mm² och det galvade 14mm² _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Japp, håller o fungerar lysande bra...på racern har vi monterat ATL-tanken (80 l.) på ett snarlikt sätt, sitter lika bra efter 2 säsonger med lite ofrivillga hållfasthetstest...
Använd rostfritt band som finns att få tag i hos alla som pysslar med ventilation (ahlsell mfl)...se till att du kan spänna bandet ordentligt. Tex bulta fast det stumt i ena änden och lägg det "runt" ett litet vinkeljärn med bult igenom i andra änden, kapa längden så att du har lite glapp kvar i mellan infästningspunkten o vinkeljärnet o dra till lagom spänn med bulten... Så här typ:
_________________ Karl Brag |
||
Kanon, beprövade metoder provar jag utan att inväda. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2238 besök totalt |