Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2487 besök totalt |
Audi s2 coupe -93 såld
känns lika bra att lägga upp kärran är inte riktigt klar med banåkar bilen så det blir lite banåka denna säsongen medglidar bilen. lite info om bilen: audi s2 coupe -93 enda ägaren sen import -99 5cyl turbo för tillfället med ca 310hk och 450nm 6-växlar framåt och quattro modefieringar: hohenester chip (ace competition) 3" avgas efter turbo 345mm bromskivor fram med fyrkolvs ok från brembo bbs 18" fälgar tung radio anläggning ;( kommande modefieringar: clubsport chassi från hohenester mer motor filar lite på en 400hk 500nm snurra osv osv blir aldrig klar tänkte bli begraven i bilen om en så där 60år ![]() och sist men inte minst så här ser den ut: ![]() ![]() _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
tack
trevligt att ni gillar min kärra. vikten är ju vad den är ![]() vf 470,5kg hf 475,0kg vb 324,0kg hb 335,0kg tot 1604,5kg 58,9% på framhjulen obs utan förare och utan bensin, ska väga igen i år med förare och soppa tänkte jag. tack å hej mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
Re: tack
Hmmm min väger 1520 med full tank och utan förare. Dock var detta på en våg som har en stegning på 20kg. Men verkar ju en smula konstigt att din väger nästan 100kg mer utan soppa i dessutom? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2487 besök totalt |