Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Förgasare - luftburk - strul
808 besök totalt
Ghoofy
Örebro
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Spenderade en stor del av söndagen med att försöka montera en extraktor rör på kadetten - det fick inte plats

så för att slippa banka sönder bilen eller garaget i ilskan så snickrade jag ihop en liten luftburk i ett deperat försök att slippa bli döv av insugljudet...

Jag menar bokstavligt talat att jag snickrade ihop den... hade tänkt ha denna som mall för en lite finare...

och sedan häftpistolade jag fast två st golf1 filter som lock

problemen började när jag skulle åka hem från garaget, bilf*n dör när den får gas!?!
den går jättefint på tomgång men om jag sakta höjer varvtalet så dör motorn nånstans kring 3000...
ibland gick den lite halvbra på ~3 cylindrar ibland hoppade alla 4 igång.
motorn blev så trött att jag inte ens orkade upp för en trottarkant!!!

sliter bort skiten och bilen går hur fint som helst igen
sätter tillbaka bottenplattan och kortsidorna (utan övriga väggar) och den dör likadant

nu ligger bygget i soptunnan, men hur, vad, varför... jag förstår inte...

skulle gärna vilja få lite ljuddämpning och om jag i samma veva kan hindra mindre djur så som äljar från att bli insugna i motorn så är det ett plus

/ola

Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag ser inga hål för referensluften på förgasarna, sitter lite brevid själva runnersen på flänsen mot luftburk.

BMW 330i -05
Citera
Ghoofy
Örebro
Här sen Jul 2003

Trådstartare
det är klart... dom blev aldrig inkopplade - men gör det sån skillnad? utan filtret borde det inte vara så stor tryckskillnad tycker jag...

/ola

808 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande