Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2066 besök totalt |
Jag rattade Schneiders DTM-Mercedes på Nürburgring idag...
Ja, det är faktiskt sant. Jag kan säga detta utan att ljuga. ![]() Låt vara att motorn inte var igång, att bilen blev puttad av mans- och kvinno-kraft och att det bara var i depån. Men ändå. ![]() Hur många här på rejsa har genomgått detta mandomsprov? Klämt ner sig i kolfibermonocoquen (som förmodligen skulle kunna aspirera på titeln som världens minsta och exklusivaste badkar), försökt göra en korkskruv av rattsången (med bilen stillastående och maskineriet avstängt fanns inte en möjlighet att vrida på 265:orna som satt ifram) och som avslutning försökt ta sig ur eländet till bil? ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Det hade ju kunnat vara så, men det var mer verkligt än så. Jag blev helt enkelt ombedd att hoppa in i bilen och ratta (Schneider fanns ju inte på plats). ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Min helg med er var enastående! Super ![]() Hadde oxå velat se Merccen ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Tänkte faktiskt på dig i det här läget. Det var ju inte bara Mercedesen som var på plats. Abt var där med två DTM-bilar. Och sedan har vi ju den där hemliga bilen under täcket i den här tråden. ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Anders Dauner |
||||
Exakt! Så vi kommer aldrig att få redan på hur långsamt det verkligen gick. ![]() Det första som slog mig var hur otroligt bökigt det var att ta sig in. Jag förmodar att ratten är av snapp-off-typ, men jag ville inte pilla för mycket på Schneiders grejor. Och även om man inte sitter i mitten av bilen som på tex. V8 Star-bilarna så är förarplatsen något längre in än man är van vid. Att ta sig ut var ju minst lika bökigt. Man sitter nästan som i en formelbil men där förmodar jag att man liksom hasar sig upp för att stående kliva ur bilen. De har ju satt tak på eländet! Hur ska man då ta sig ut? En taklucka vore nog en bra lösning. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Sen finns det väl krav på att man ska vara ute ur bilen på några sekunder (5??). Då blir man lite imponerad över vigheten på gamla gubbar som Schneider och Häkkinen ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Tänkte också på det. Även om dessa bilar inte används för långlopp med förarbyten i normala fall, så måste man ju kunna ta sig ut fort vid en eventuell krasch där bilen kanske rent av brinner. Om man tar sig ur den sittbrunnen på 5 sek. så är jag imponerad. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2066 besök totalt |