| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bekymmer med 9000 T16 -88
|
886 besök totalt |
|
Tjena! Jag har bytt blockpackning på en kompis 9000 T16 -88 och bilen går lite lustigt. Motorn är ihoppsatt enligt konstens alla regler och efter verkstadshandboken så det är inget strul där. Nu till felet... När bilen går på tomgång och jämn gas går den bara på 3 cylindrar, jag har kört motorn varm och allt sådant så blockpackningen har satt sig ordentligt, inget vatten i oljan eller någon lustig rök elelr vatten i avgaserna. Har inte vart ute och gasat något för jag vill att allt ska vara iordning först. Bilen har någon luftläcka när man släpper gasen då spjället är stängt men vi hittar inte vart det kommer ifrån, det låter som att det är någonstans vid eller under tomgångsmotorn. Har efterdragit bultarna lite försiktigt till insuget och det var ej därifrån det drog tjuvluft. När jag startade bilen för första gången nu efter packningsbytet hade vi glömt att koppla in luftmassemätaren och stängde av och kopplade in den, den gick bättre då men inte bra. Ska hem och mäta tändkablarna samt ställa tändningen ordentligt, vi grovjusterade den igår men det blev ingen större skillnad på gången i motorn. Ska även byta tändstift till nya. Så jag undrar om det är någon som har haft samma symtom eller kan ha en aning om vad det kan vara för fel? Alla tips är välkomna. Mvh Christian Larsson _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
|
Tjena
Tyvärr har jag inget svar på din fråga men dock ett tips, har du frågat de här kisarna? http://forum.saabturboclub.com/phpbb Ha de bra// Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
|
nu kommer jag som glädjeförstörare
bruksbilsfrågor och bilar icke presenterade i banbilstråd är strängeligen förbjudna.
som tidigare hänvisats är ett märkesforum det rätta stället _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
De e ju som vanligt med STCS att man inte får något svar eller bara dumma svar.
Nu är fallet så att jag inte fått något svar av någon så jag provar här... Har gjort rent fördelarlocket och rotorn, mätte tändkablarna igår och det är frågan hur mycket dom ska eller får diffa från första till sista cylindern? Nya tändstift åker även i idag. Gjorde komp-prov igår och allt där var okej. Luftläckan har ordnat till sig rejält nu, en slang va dåligt ditsatt... Mvh Christian Larsson _________________ Christian Larsson - Volvo 940 EVO |
![]() |
Skruva banåkabil
|
886 besök totalt |