| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
En fråga om väghållning........
|
1192 besök totalt |
|
Äger en Fiat Marea som jag håller på att "busa till" lite. Har monterat sportfjädrar från Lessjöfors, mina standarddämpare räcker för mig. monterat 195/50 16" på den. Får känslan av att bilen är lite lätt o vinglig bak. Hur gör jag för att åtgäda problemet. Krängningshämmare bak? Vinge? (inställning?) Ändra viktfördelningen? (hur?) använder bilen i vardagen och vill inte göra "för stora" ingrepp på den. Kom gärna med tips o tricks om hur jag kan få bättre väghållning på den! _________________ Janne Andersson ..........kan man ha roligare än i en Fiat? |
|
fortfarande problem....!
Har bytt stötdämpare bak, dom gamla läckte lite. Men jag har kvar samma problem! Man kanske ska kolla inställningarna på fram o bakvagnen? Vad är en bra inställning om man vill att bilen ska gå bra i kurvor men fortfarande använda bilen till vardags? Är en liten "rookie" när det gäller detta med väghållning och vad man ska göra för att få bilen att vara lite roligare när det börjar svänga.
_________________ Janne Andersson ..........kan man ha roligare än i en Fiat? |
|
Vad är det för årsmodell? dvs kan bussningarna i bakvagnen vara dåliga? På min bmw var bussingarna bak dåliga och den var grymt vinglig. Efter bytet blev det stadigt och fint.
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
|
Går det inte....
....att mäta upp de gamla bakbussningarna och beställa några "universal" polyuretanbussningar? Hur mycket skall bärarmsfästet (orginalbussning) röra sig om man bryter med bräckjärn? Hur vet man att bussningarna är slitna? _________________ Janne Andersson ..........kan man ha roligare än i en Fiat? |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1192 besök totalt |