| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:BMW 318 is Fyndbörsen cup " SÅLD "
|
7231 besök totalt |
|
Lyfthjälp!
Här är en till som inte ska köpa bilen, jag har nämnligen redan köpt en f.d Fyndbörsenbil av Rolf som vi är väldigt nöjda med. Den börjar bli riktigt segerrik nu, fast i en annan serie. Han bygger bra bilar, den där osbeck! Vi är inne på femte rejsåret med våran bil nu och motorn har ännu inte varit öppnad och då ska man betänka att den hade luffat 13k landsvägsmil oxo innan den blev räser, men det är ju så klart japansk kvalitet (Toyota Celica)
Lycka till Rolf! Mvh Calle/Stig _________________ Stig Svensson Toyota Celica RA23 Porsche 944 (S3) Porsche 944 S2 Toyota Celica ST182 Långloppa |
||
|
STIG Tack för lyfthjälpen, jag har fastnat för devisen att en bil ska ha en chassiesättning så att en apa kan vinna med bilen ( Källa: Nigel Mansell ) Ni körde ju NSHC första året den serien vanns 2004 av den femte Golfen jag monterade start nr. 7 med oförändrad setup
_________________ Rolf osbeck |
||
|
Intresse finns
Hej Rolf Nytagen licensinnehavare som gillar harva runt banor i min standard M3 E30 gillar tanken på att äga en rejsbil oxå. Kanske tom tävla ;-) Bor i Skåne men ska se om någon tjänsteresa kan föra mig uppåt ditt håll här framöver så jag kan "sparka lite däck" Förvaringsfrågan lite oklar för närvarande, garaget är fullt av bil och motorcyklar får väl bygga ut :-) Skulle den gå att köra i MGCC ? Roadsport - reglemente ? Dom har många fina tävlingstillfällen här i skåne, på nära håll för mig. Vet du något om det ? Mvh Leif |
||
|
LEIF ! Tack för visat intresse Det som hindrar att köra roadsport är kanske att dessa bilar skall vara reggade ? Det är helt omöjligt att få denna bil reggad. Är det inte så att roadsport endast är för sportbilar? Däremot kan man köra långlopp och sprintrace för standardbilar.
||
Kul ooh välkommen....
Du kan maila in anmälan på fredrik.. snabel-a ... slc.se och ja vi har alltid bra väder |
||
|
Startar i BMW cup lördagen 9 juli på gälleråsbanan i Karlskoga Skall bli kul och mäta oss med andra standardracers av samma märke vi är dock lite handikappade av att inte ha diffspärr vilkert beror på att det inte är tillåtet i Fyndbörsen cup.
||
|
BMW CUP 050709 Gelleråsen handikappade utan diffspärr och med låg motoreffekt bevisades återigen att detta är en vinnarbil. Vi vann båda rejsen med över 30 sec. marginal till tvåan. I andra rejset kom vi femma totalt av 27 startande och lämnade betydligt vassare bilar bakom oss.
||
|
Kan intyga att det stämmer tog lite tider på bilen och det var
varje varv. Förstår inte riktigt hur den bilen kan vara såpass mkt snabbare än min egen Kan aldrig bero på föraren
otroligt kompetent chassie måste det vara hur som helst. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
John C Det är en kombination av både bra chassie oc bra förare som krävs för bra resultat. Har man bara det ena så räcker det inte längre än till mitten av startfältet, men en dålig förare har bra hjälp av bra bil och troligen mycket roligare.
||
|
NU ÄR DET KÖPLÄGE utförsäljning 75000:- billigare blir det inte!! om någon mot förmodan har tänkt köra Fyndbörsen Cup med bilen så måste en 5mm spacer på bakhjulen demonteras för att undvika diskning
||
|
Jag kan tänka mig att det är lite spännande? Bilen hämtas imorgon och det är en i fyndbörsen omtalad och dagsaktuell person som köpt bilen men det får han själv presentera ! Det är ju en riktig Gr.n bil.
||
![]() |
SÄLJES
S:BMW 318 is Fyndbörsen cup " SÅLD "
|
7231 besök totalt |