| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Diffbroms till 318is, vilka passar?
|
1377 besök totalt |
|
Hallå där! Verkar som att tekniska avdelningen på is-kontoret har tagit semester så att någon av oss mindre vetande får rycka ut...
Enligt uppgift så finns det ett stort diffhus och ett litet till E30 och båda passar. Dock så väger det stora mer (logiskt) och dessutom så sitter det stora huset på tex 325 och har en annan utväxling. Det du bör leta efter är alltså den lilla diffen med "4.1-utväxling". om jag har fel så kommer det säkert en hel drös med tillrättavisningar och då får vi ju veta hur det ligger till ändå
_________________ Dan Byström |
|
Den "stora" klumpen passar bättre för bankörning än den lilla då den tål mer stryk enligt vad jag har hört. Jag hade nog letat efter en 4.1 klump istället för 325:ans då det kommer att försämra din acceleration på banan, dock är 4.1 klumpare med diffbroms dyra att komma över.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
|
Ni har nog fått med det mesta av det viktiga.
Båda klumparna passar på bilen men den stora är den man lättast hittar en broms i/till och den som står pall mot banåka bäst. Utväxlingsproblemet får man lösa genom att ta kronhjul och pinjong från en 518 E28 och sätta in i det stora E30-huset ihop med den klumpens tillhörande diffbromspaket. |
|
På denna sida finns en lista över vilka utväxlingar som fanns att få till de olika varianterna av E30:
http://www.behindmatrix.com/e30/foto _________________ Kalle Birgersson |
![]() |
Skruva banåkabil
Diffbroms till 318is, vilka passar?
|
1377 besök totalt |