Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Bästa gatsportdäcken?
925 besök totalt
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Bästa gatsportdäcken?

Jag har en undran. Vilka däck tycker ni är de bästa sportdäcken för gata?

Jag själv ska ha R-däck på min bil. Men på rejsbilen jag hyr in mig på så har vi Bridgestone Potenza S03 (tror att de hette så..). Och vi får inte ha r-däck enligt reglementet.

Så vilket märke är bästa enligt er?

och en fårga till: Blir verkligen det så stor skillnad ekonomiskt om man kör på r-däck under tävlingar? R-däck håller väl bättre än gatdäck för rejs? Sedan att de kanske kostar lite mer...

Här sen Nov 2002

Re: Bästa gatsportdäcken?

Rash skrev:
Jag har en undran. Vilka däck tycker ni är de bästa sportdäcken för gata?

Jag själv ska ha R-däck på min bil. Men på rejsbilen jag hyr in mig på så har vi Bridgestone Potenza S03 (tror att de hette så..). Och vi får inte ha r-däck enligt reglementet.

Så vilket märke är bästa enligt er?

och en fårga till: Blir verkligen det så stor skillnad ekonomiskt om man kör på r-däck under ar? R-däck håller väl bättre än gatdäck för rejs? Sedan att de kanske kostar lite mer...

S-03 brukar rankas som ett bra gatdäck för långlopp.....

Sen R-däck är betydligt bättre att köra på (eftersom dom klarar av längre körtid utan att överhetta och är allmänt jämnare och SNABBARE) men för serier som MLSS som du kör så är det nog så att dom valt att begränsa däcken till gatdäck för att hålla ner bilarnas kostnad (för den ökar med R-däck mer än själva däckskostnaden eftersom allt går fortare och därmed slits hårdare, typ bromsar mfl saker)

Däck för banåka
Bästa gatsportdäcken?
925 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande