| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Jaguar som väcker "vill ha begär".
|
2 besök senaste veckan (3003 totalt) |
|
Tog dessa bilder på senaste kvällsträningen med HMS. Kan inte mycket om Jaguar men den här vill jag ha!!!!
Fyll gärna på med lite info om någon känner till något om bilen. _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||||
|
|
||||
|
Den var rå
riktigt cool, väcker ordentligt habegär hos mig också. Ligger det en 24V motor under huven? ser ut på bilden som att det är dubbla kamaxlar iaf..
|
||||
man kan väl ha doch på en 12v också? Har för mig Jaguaren har dubbla kammar i etype sexan. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
okej, det tänkte jag ju såklart inte på.
Men det är ju schysst ändå eftersom man kan justera in/ut-sidan oberoende av varandra. |
||||
Han kanske har något tips om hur man blir klar?
|
||||
20 år Inte illa!
Det var ganska häftigt när han bara lossade några sprintar och drog bort hela den främre delen av glasfiberkarossen i ett stycke. Det blev ganska åtkomligt att skruva så att säga
Ljudet, förlåt sången i motorn är inte lönt att nämna.......det måste upplevas!
_________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||||
|
|
||||
|
Modsport Jaguar
Hej, tänkte bara berätta lite mer om den fantastiska E-typen. Glenn tog licens i denna bil på Mantorp 1985 (nej den såg inte ut så då...!), och körde sedan Roadsport ett par år. Har för mig att det gick riktigt fort dessutom! Sen tog ombyggnaden fart, tror att siktet var inställt på Special Saloon. Enligt Glenn har han han byggt flera bilar färdiga under denna tid: så fort en version var klar så revs den ner och han började om igen! Den riktiga åkpremiären skedde på Knutstorp för två år sedan, och framtill nu har det strulat med framförallt växellådan. Nu sitter det en riktig Richmond låda i bilen, så nu hoppas vi alla att Glenn får köra sig trött istället för att skruva!!
/ Bo A, kontaktperson Modsport _________________ Bo Anckarman |
||||
Vad har hänt? Solsting allihop? En E-type är själva definitionen på en snygg bil! original är givetvis snyggare än denna. _________________ Martin Engström |
||||
|
Jäkligt snygg!!
Tror nog att det är den snyggaste/fräckaste E-type jag sett... Bra inspiration till min blivande(?) Modsport/långlopps-Datsun 240Z _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (3003 totalt) |