| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på tryckluftsslang
|
18545 besök totalt |
|
Tips på tryckluftsslang
Någon som har tips på var man köper tryckluftsslang? Typ 20 m lång 10 mm innerdiameter, klarar arbetrstryck upp mot 10 bar och cd 3-faldig säkerhet mot brott. Jag har en 10 m bit från Feltema men jag tycker den är för styv och vrån att jobba med, passar bäst att ligga på golvt och agera förlängning vid behov. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
|
Clasohlson har 20m med 10mm med anslutningar för 298kr.
Ser ut som en transparant trädgårdsslang. Den klarar max 15bars arbetstryck. Köpte en själv i veckan men har inte avvänt den så mycket så vill inte ge något omdömme om den än. Den är mindre styv än dom vi har på jobbet iaf, jobbar på VAG verkstad. http://www.clasohlson.se/shop/store/ 30-7094 heter den jag köpte. _________________ Emil Rehnfors |
|
CEJN heter en firma som pysslar med tryckluft-slangar, munstycken, blåspistoler m.m.-dom har en blå mycket smidig slang som man köper på metervara-finns på dom flesta järnbutiker o dyl.
Mvh _________________ Andreas Werner |
|
Det blev Classes. Helt ok faktiskt. Hyfsat smidig och det verkade vara bättre kopplingar än biltemas iallafall.
Rekomenderas som ett prisvärt alternativ. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
![]() |
Skruva banåkabil
Tips på tryckluftsslang
|
18545 besök totalt |