| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Äldre racercykel
|
6097 besök totalt |
|
Köper din gamla racercykel som står i förrådet/garaget o samlar damm. 60-talet till början på 80-talet. Se det som ett sätt att få lite mer pengar till racerbilen .
Exempel på märken som funkar: Fuji, Crescent, Motobecane, Peugeot, Bianchi, Gitane, Eddy Merckx, Colnago, De Visini, Basso, Pinarello, Miyata, Daccordi, med flera... Kolla efter klistermärken på ramen, Reynolds, columbus Storlek på ramen 53-54cm. Mäts från mitten på vevlagret till mitten på toppröret, ritat rött på bilden.
Finare ramar har lödda muffar.
Modernare lödda muffar 80-talet. stor bild. http://www.classicrendezvous.com/ima Priser: Billigt PM eller ring xxxxxxxxxxxxx _________________ Niklas Walkin - |
||||||
|
Jag är ganska säker på att Lasse Ericsson på ViSom cyklar i Trelleborg har en hel del räsercyklar av äldre årgång till salu.
0410-41173 http://www.visomcyklar.se _________________ Anders Hansson |
||||||
|
|
||||||
Nä, bara kollat en stund på 1 etapp faktiskt. Tänkte mer ha en racer för att bygga en fixie, alltså fast växel, man kan backa med cykeln om man nu känner för det. Så man trampar hela tiden. Ska iof ha en frambroms just in case.
_________________ Niklas Walkin - |
||||||
|
Jag hade en illgrön metallic Motobecane (eller hur det nu stavas) från 80-talet, men den slängde jag... inte tänkte jag att det någonsin skulle finna intresse för ett gammalt "bockstyre" =)
_________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
varenda kväll! Basso har inte en chans!
Heja Lance!!! (o amerika! )
|
||||||
|
Jag har en Peugeot Record DuMonde Super Competition som är i uberbra skick.
Pärlemo vit. Allt funkar klockrent på den,tillhörade matchande pump =). Maila ifall det låter intressant, erikjakan@gmail.com MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Skick spelar ingen roll, pris och storlek på ramen är viktigare
_________________ Niklas Walkin - |
||||||
Ja visst är det underligt att en så trist pupbliksport som cykel kan vara så underhållande på ngt sätt..
Men man får en lagom dos av det mesta under en sändning och där ser man vad pålästa kommentatorer kan göra. |
||||||
Vadå väcka tråden till liv, den är högaktuell för mig... _________________ Niklas Walkin - |
||||||
|
Re: OJ !!
En svår gränsdragning, men så här står det i reglerna
och en gammal racercykel får nog betraktas som en intressant teknisk pryl. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag vet inte om Sörpan syftade på radio eller på Kraftwerk-s låt "Tour de France"...
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
6097 besök totalt |