Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3.2 -84 | 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 10 besök senaste veckan (146144 totalt) |
Jaha, hur börjar man det här? Kolla andras! Alla vill tydligen ha bilder, så nu j***r skall det bli bilder!
Kört 964 C2 cab ett tag, men kände att rejs-suget började bli för stort. Nå't billigt och lättmekat med mycket roliga billiga tillbehör! Ehh, Porsche 911? Inte billigt, inte lättmekat... En elva fick det bli! Sagt och gjort: surfa mobile.de och ebay! Brun original 84a i Bremen. Hur vinner man snabbt en auktion på ebay? Fläska på med maxbudget direkt! Lycklig, trots allt! Vem hade inte köpt denna? Lite rost i b-stolparna stod det i beskrivningen! Klart det är lite rost: galvad kaross på en entusiastbil med dokumentat god kvalité. Njaee... Hål snarare... Köpt är köpt (jag var ändå såld...), så det var bara hem och köra till SBP. Felfritt protokoll! Brun bil med brun inredning och klart "lätt" rostig! Jag döpte henne till...GEVALIA! Snabbt inköp av MOMo-ratt. Nästan lika snabbt inköp av 35 mm distans, så fingrarna fick plats mellan ratt och instrument-panel. 15 tums FUCHS med gamla gummin? Inget för Gelleråsen! Drömmen för MIG är RUFs CTR! Sagt och gjort: sälja 15-tummare dyrt till någon med -73 RS drömmar och köpa Rufisar Lite begagnade gummin och iväg till Gelleråsen! Rädd, men helsåld! GEVALIA tålde mer än mig... Nu ville man ha en bättre stol. Storvuxen som man är blev det Sparco EVo L(arge). Tur det finns en XL att köpa om bantningen misslyckas. Hittade den på en firma i Linköping, Specialteknik, tror jag de hette! Det var brådis inför Mantorp, men de fixade en snabbleverans. Kanonservice! Råkade under vintern hitta ett kul bröötrör på porsche.nu. Har man RUF-ambitioner, så... DANSK med dubbla 84 mm i polerat rostfritt! Vågar man ha det på banmöte? Jajjemän! Stolen gav körningen en ny dimension! Så ny att jag t o m sladdade av i chikanen, ut över curb'sen och fyllde trösklarna med grus! F'låt OR-gruppen för att passet blev lite kort! Efter att åkt med instruktör i en 993 RS, måste jag skaffa 6-punktsbälte! (Tack Henrik Andersson för denna fina bild med mig på! Ser ni smilet?) Sa jag bur, 29 mm stavar, större ok, R-däck...? Vintern är som tur är lång, så GEVALIA kanske t o m får lite ny plåt... oops, nu kommer frugan in i rummet! Bäst att bryta här! Alla elva-fans: hör av er med tips och idéer! Vi måste hålla ihop för att hålla svansmotor-kulturen levande! _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
Alltid känsligt, sån't där! Man vet ju aldrig vem som läser (hej älskling)... Hemma inkl resa till Kiel och SBP i 102.000 kronor. Den är rostig och den har iofs rullat snart 26.000 mil, men de är väl dokumenterade. Budgeten blir ju ändå vettig om man hellre lägger pengar på stol, bromsar, båge m m än på att ha en showstopper man inte vågar hamna i lekakulorna med! Helt original, droppade lite olja från genomföringen till kamkedje-sträckarna i kamaxel-kåpan. Fixad med 2 nya kopparbrickor. Hade kanske räckt med att dra åt den LÖSA banjobulten... Ljudämparen skulle ju ändå bort, så... : Cyberdennis: Du får gärna komma ner till Götet och visa hur Snap-off'en skall monteras! Jag får INTE dit den! Någon som har ett tips? _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
Carrera är flott det. Men måste tyvärr säga att jag tycker originalfälgarna ser betydligt bättre ut. Vingen har jag aldrig varit speciellt förtjust ut, om det inte är Turbovingen på en turbokaross.
Grattis till bilen, inte alls avis Tyckte färgen var skitsnygg, blir nog många roliga timmar i bilen _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Hör annars av dig så skall jag hjälpa dig med Snap-off navet.
Har monterat det i -73 för ett par veckor sedan. Mvh Stefan www.nioelva.se _________________ Stefan Lundin |
||||
Varför tror du att jag dumpade den på dig? Allvarligt talat får vi lösa det här. Om jag inte har helt fel så var det "964RS" här på forumet som hade den röda bilen vi kikade in i under söndagen för att spana in bågen (som även kommenterade att bilen var öppen och vi gärna fick kika in i den. Och och där det även diskuterades svetsningen). Där satt det också en Snap-off-ratt.... Kan ju vara idé att fråga där _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Hej Stefan! Som du såg fick jag sålt FUCHSen Jag har tagit över Snap-off'en från CyberDennis och det verkar som om det antingen är FEL adapter till MOMo eller så skall man vända alltihop inout/uppåner! Typ!! Jag kommer snart ner till dig för att köpa ett Short-shift-kit . 2an tar i Sparcon... _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
Rauchquartz-metallic är namnet! Riktigt modern idag, men samtidigt väldigt 80-tal! Bilen är helt klart snyggast utan vinge, men för down-forcen... _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
hmm, nu känner jag igen den från matorp, la märke till ruf fälgarna och dubbla piporna ... Najs med inriktning körning, du verkar ha en bra filosofi , hoppas det håller..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det värsta är väl att han drar ner mig i träsket också... och så var det ju jag som fick in honom här.... He, he, he... _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Du är välkommen ner när som.
Jag har en sprängskiss på snap off navet så det skall nog inte vara några som helst problem. Å är det problem så får du köpa ett annat (Jag vet vart *blink*) Short shift ligger på lager. Ha det!! _________________ Stefan Lundin |
||||
Tackar, Anton! Jag vet inte vad jag skall kalla henne om jag får fixat rosten i vinter? Kanske får det bli NesCafé-my favourite café... Nu har hon blivit med Snap-off från NiOElva.se! Tack Stefan! Tack även för övertalningen att köpa en båge och short-shift samtidigt. Jag sa inget när frugan kom hem från Gekås i Ullared senare samma dag... I wonder why! Bilder kommer! _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
Jaså, det är bara Stefan som får "credit"?
Det gick ju smidigt att montera Snap-off:en utan problem i alla fall. Själv surfar jag runt för att se vad min passar till... Än utan lycka (liiiitet sökande än, måste medges). Blir du för kaxig vad gäller frugan får jag kanske lägga ett "anonymt telefonsamtal"... Tutknappen passade också bra in på sin plats. Mina grejor ligger än så länge bara på golvet i vardagsrummet. Ser dock fram mot lite bilder med installation av bågen och av short-shift:en. Ordna ny kamera genast. He, he, he, he... _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Gratulerar till bilen, min förra bil, som numera står hos en samlare i Falköpingstrakten, var en Carrera 3.2 -86:a, länk. Bilen konverterade jag med Fuchs 7+9*16 (från herr Nioelva/Lundin), Bilstein Street Sport, 21 mm torsionsstavar fram och 29 bak och rätt mycket övrigt smått och gott. Så här i efterhand tror jag att orginal torsionstavar fram och 26or bak hade varit bättre. Hursomhelst, bilen var urkul och saknas mer än bara då och då. Lycka till med bilen och stol, sexpunktsbälten, bur, ... Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Vilken puts du har haft och HAR på dina ögonstenar, Anders! Man blir tårögd.
Körde du banmöten med 86an också? Jag köpte en risig elva, för att jag inte skulle bryta ihop när jag väl hamnade i lekan/gruset/armco'n/kärret... Kör man försiktigare med en putsad bil? Du väckte dock också en oro med inlägget: 26 mm bak? Bättre för att det är en comfort-fråga eller kom fort dito? Jag har ett inövat mantra när jag skall somna och det är: "monterar 28-31 mm stavar i vinter". Ge gärna feedback på detta för jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Å så Cyberdennis: "Jaså, det är bara Stefan som får "credit"? "! Du kan få "cred" för min blåtira jag kommer få när Marianne upptäcker vad det kostar att följa med DIG till NiOElva! _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
|
||||
Jodå den gamla gick både slalom och banmöte, det är ju liksom det som är meningen med Porschar . Nu är jag ju lite knäpp när det kommer till puts, men det går aldrig ut över att köra bilen hårt och så fort jag kan. Anledningen till att jag tyckte stavarna var för hårda för bana och slalom var att dämparna inte klarade av att hålla dem i schack (bilstein street sport) och att bilen understyrde. Det finns lite olika sätt att se på detta. 1. Antingen så låter man 19 mm vara som dom är (fast jag tror att du har 18 mm fram på den -84a) och byter bara stötdämparna. Turbons 26 mm bak ger en fin balans med de ny stötdämparna. 2. 21 fram och 28 bak, eller 22 fram och 29 bak med bilstein rennen dämpare. 3. Lätta bilen på allt som du kan, beställ carbon dörrar och huvar behåll orginal fjäderstål montera Bilstein Street Sport, turbons styrstag. Då får du automatiskt bättre bromsar, snabbare bil, hårdare fjädrar etc. etc. I samtliga fall vill jag starkt rekommendera en justerbar krängningshämmare fram för att justera över understyrning. /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3.2 -84 | 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 10 besök senaste veckan (146144 totalt) |