| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Lite rallycross för wankeldårarna
|
1 besök senaste veckan (2415 totalt) |
|
Ett filmklipp från kvällens rallycrosstävling i Piteå. Tyvärr tog batteriet slut i kameran när finalerna skulle köras. Dessutom hade jag glömt brillorna hemma och ställde in stillbildskameran fel.
Som lök på laxen blev jag påkörd bakifrån i ett trafikljus på väg till tävlingen. En toppendag helt enkelt.
Filmen: http://www.stighellberg.se/rcpms.wmv 15 meg.
Finns några fler bilder också: http://stighellberg.se/foto/galleri/thumbnails.php?album=23 Hoppas morgondagen blir en bättre dag.
_________________ Pegasus 7Plus |
||
|
Re: Lite rallycross för wankeldårarna
Tack för porrfilmen! Nästa dag kan ju rimligtvis bara bli bättre, har själv drabbats av sådana dagar påfallande ofta på sista tiden. Enda goda som följt på några av mina eländen är att jag ÄNTLIGEN införskaffat en ny videokamera och ett extra batteri. Tänkte filma på Säve nu på lördag när det ska köras rattlåsracing. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
Fränt.. mer wankelmotorer som klår dom där volvogubbarna!
Flammor är alltid fränt... Jag lär väl filma lite på Japmeet men det blir väl inte så mycket att visa kan jag tro.. ska väl fota lite med. // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes!
|
||
|
Tackar, tackar!
Hade glömt bort hur mycke grepp dom där RC-bilarna har, blir mycket imponerad .
Förrästen vet nån vad det är för bil, den där röda med wankel asså? jag gissar på gammal mazda, med 2-skivig rotor, ganska säkert val
_________________ Nils Nilsson |
||
Det är en VW Type 3, fast med en Mazda wankel i troligen.. vet inge om bilen, men man känne rju igen karossen..
|
||
![]() |
Bilder o videos
|
1 besök senaste veckan (2415 totalt) |