| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Drifting: Sverige vs Danmark @ Sturup raceway
|
4635 besök totalt |
Det var så lite så, du kör ju världens snyggaste bil! _________________ MVH Christopher Djuric |
||||
|
[quote="CeDEe"]
CeDEe - den sved inte alls - men du kommenterade något du inte visste nåt om ju
- Nu skall jag vara lite negativ emot krille med nästa rad... Han hade bara en enda runda där det gick på sladd genom hela svängen & han connectade inte alls ut på raken genom den lilla högern -.....? om krille haft sin AGA-diff monterad så hade han troligvis varit i topp tre. Den danska AE86:an (blåa) hade fullt ställ & hjulspin (bra med rök för att vara en AE86) under tre rundor på raken - lika med att han körde MINST lika bra som krille. Endast min första runda gick felfritt medhöger/vänster/höger genom hela kombinationen Det blir en heldag inom ett par veckor på Sturup - Du är välkommen att åka med då Vänligen / ...............kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Investera i lite andra slutväxlar? Vad har du gjort med motorn förresten, blocket är orört va? Vore mysigt med en kompressor som någon sa i den bilen. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Slutväxel med 16% lägre utväxlinmg finns i japan för ca: 160E plus frakt. Motorn är orginal sånär som på extraktorgrenrör, höjd bränsletryck, 2" avgas & ostrypt japsdämpare.
Pengar saknar i nuläget till trimmet. Kompressor kan ja ordna som är BOLT-ON till min motor - för ca: 2000 kr. ger då ca 180 hk. MVH/ ........kristian
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
[quote="KristianAE86"]
Nu är inte jag så jättehaj på drifttermer, vad betyder connectade? om jag har möjlighet så kommer jag gärna! _________________ MVH Christopher Djuric |
||||
enkelt sagt - att man ställer upp bilen innan första svängen åt fel håll & sedan sladdar sig genom hela serien av svängar (3 st) med konstant sladd. & även tar den sista lilla högern ut på rakan på sladd. /
K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Ingen fara. Anledningen till att det bara blev en enda runda var att mitt högra bakdäck tog slut fortare än kvickt. Det var någon illvillig jäkel till driftguru som gett mig tipset att lägga det mest slitna där för att det höll längre då det funkade ju sådär bra haha
|
||||
Ingen fara. Anledningen till att det bara blev en enda runda var att mitt högra bakdäck tog slut fortare än kvickt. Det var någon illvillig jäkel till driftguru som gett mig tipset att lägga det mest slitna där för att det höll längre då det funkade ju sådär bra haha [/quote]
+ + + = krille
||||
|
Connectade = förställ? I så fall var det väl bara den blåa 242:an som använde sig av det. Den enda som inte gasade upp ett ställ i första högern utan faktiskt ryckte upp ett förställ för att gå på motorbroms och ställ in i kurvan.
Vore kul att prova detdär någon gång. Har gjort det många gånger i väta utan diffbroms fast nu är ju diffbroms på väg till GTR-bilen. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Claes - Well. eftersom jaghar det på film när jag gjorde dethela vägen genom så anser jag nog att även jag klarade det
||||
raceline publikfrieri fart ingångsfart utgångsfart lite som i konståkning
||||
Hej, 242:an hade inte samma fart? Som vadå? /Henrik |
||||
jag var på väg att fråga detta okså....
Henrik var en av de snabbaste runt sektionen - iaf på min film _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
okaj, bara en synvilla av den formsköna 242:an då eller nått.. skenet bedrog väl då
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
"konståkning" - !
men det verkar ändå helt klart något trevligt att pröva någon gång
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Den funkar för mig
Men du kan få filmen av mig, jag kan antingen lägga upp den på servern eller bränna ner den på en skiva. Skicka PM |
||||
![]() |
Bilder o videos
Drifting: Sverige vs Danmark @ Sturup raceway
|
4635 besök totalt |