| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Batteriproblem på Carguardlarm
|
864 besök totalt |
|
Kanske lite offtopicvarning men det är ialf till ban/gat-bilen
Har lite batteriproblem på fjärren till mitt Carguard 950 på porschen... Var iväg på clas olsson och köpte ett par nya (CR1220) Fjärren blev heldö och ger inte signal över huvud taget. Tänkte.. hmm... stoppat in dem fel... kollade... nepp... va sjutton.. dåliga batterier...? Reklamerade dem och testade ännu ett par... funkade inte heller. Provade de mina gamla batterier igen och de fungerade utmärkt. Nu började jag bli rätt konfunderad... Testade att mäta upp de nya batterierna... 3v exakt... precis som det skulle vara. Åkte hem och läste lite i instruktionsboken och enl denna så är det bara att byta.... Vad sjutton? Nån som varit med om nått liknande och har nån idé? Ska ringa Carguard imorrn å kolla... _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
|
Hmm..
Jaa.. det skulle inte förvåna mig... knepigt bara att de gamla batterierna funkade så pass bra både före och efter... Har inte haft nått glapp i den vad jag märkt. Å andra sidan är det mye som är knepigt här... Ska definitivt kolla det när jag testar batterier igen... Nån fler som kommer på nått? _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
|
Cargard har haft kvalitetsproblem med fjärrarna...
Är det den gamla grå 2-knappars eller den nya 4-knappars? Det finns en kondensator på kretskortet där lödningen brukar släppa efter ett tag, då funkar den inte. _________________ Johan H |
|
JohanH,
Det är den nyare 4-knappars. Iom att den funkar med de gamla batterierna så är jag skeptisk... men fortsätt spåna för sjutton:D Btw.. sitter och försöker få tag i huvudimportören för Carguard just nu... _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
|
Ringde just en representant och frågade...
De tyckte det verkade bra skumt men de var inne på samma spår som carreracup var, dvs att batterierna kunde skilja någon 1/10mm i mått trots att det var samma modell. Detta i sin tur kunde göra att bläcken inte fick kontakt. Han rekommenderade att jag bände ut bläcken lite försiktigt
Ska testa detta så fort jag har tid å åka å köpa nya batterier igen
_________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
864 besök totalt |