| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
dunlop SP Sport FM901 ???
|
1677 besök totalt |
|
Hejsan undrar om någon har kört på detta däck? Dunlop SP Sport FM901 ska vara ett TW på 200 på det. http://www.tirerack.com/tires/tires. ^^^^^ mer info. Ps. Däcken kommer sitta på en 1700kg bil med 4wd. ds. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Tjenare Gustav,
Jag har inte kört på detta däck men vad jag vet så ingår inte detta däck i Dunlop sortiment, varken i Sverige eller i Europa. Om du köper dem så undersök om de verkligen är "godkända för Europa". Jag antar att motsvarigheten i Europa/Sverige heter SP Sport Maxx, dvs ersättaren till SP Sport 9000 som lanserades förra året. /Calle _________________ Carl Aspenberg 9ELVA |
||
|
dom säljs i sverige och jag har sålt ett antal.
jag sponsrar ett team i 9-timmars med det däcket och jag har inte hört att dom varit dåliga iaf. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Spännande, man ska lära sig någonting nytt varje dag, tack för det!
Du säljer således dessa däck som vanliga gatdäck i Sverige? Var tillverkas de? Var får du tag på dem? Kan du jämföra däcket med något annat Dunlopdäck? Kanske kan lära mig någonting i morgon också....:-) _________________ Carl Aspenberg 9ELVA |
||
det är helt vanliga gatdäck och dom har sålts i ett par år i t.ex. england, tyskland och några andra eu-länder. jag kommer inte på rak arm ihåg tillverkningslandet, men det var iaf europa(ska kolla efter semestern). kan köpas hos dom flesta grossister (förutom dunlop ). jag köper mina från däcklogistik i sthlm.
kan inte ärligt säja huruvida dom är bättre el. sämre än andra dunlop, men grundförutsättningarna talar till deras fördel (stora solida klackar och bra treadwear). _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
detta däck är dunlops budget sportdäck och kan absolut inte jämföras med sport maxx.
finns ett test på Tirerack där dessa jämförs mot bla Kumho 712 och det säger väl en hel del, samtidigt var Kumho 712 bättre i princip på allt. _________________ /Haris Dzafic |
||
Hmm ok kanske ska testa iaf. Det har ju helt klart ett attraktivt pris. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Tja runt en 1100 för 205/50-16 _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
för en 100lapp mer får du tex Dunlop 9000, som presterar klart bättre speciellt på blött än det nya dunlop däcket. Detta är inget konstigt eftersom FM901 är ett bugdetdäck i sportklassen medan dunlop 9000 länge var dunlops tyngsta vapen som gatudäck.
_________________ /Haris Dzafic |
||
Hmmm ok får ta o fundera på det. Tack för infon
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1677 besök totalt |