| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ska dra mutter 318 lbs behöver tips.
|
1307 besök totalt |
|
Som sagt muttern till drev (kamdrivning) plus hub till svängningsdämpare och remhjul ska dras åt med 318lbs som jag räknat kommer jag fram till min. 110kg, vad ska man anv. sig av för att dra detta momentnyckel megaformat? Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||
|
Tips 1.
om du känner någon på en lastbils verkstad, dom har kraftiga grejor. Tips 2. Gummiverkstad!! Dom drar fram hjulen på lastbilar med en massa kilo. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
430 Nm är inga större problem. 1/2" hylsnyckel och långt rör som du mäter upp 1m på och håller där, sedan ställer du dig på vågen och när du lättat 43kg, trycker du ju på röret med 43kg.
Så gjorde jag när hjulnavsmuttern skulle dras med (jag har för mig 400Nm eller nåt sånt). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
om man har tillgång till så dyra leksaker ja...
|
||||
Ingen risk att välta hela motorn med den?
|
||||
|
Har tillgång till stora momentnycklar men det är lite bökigt när man ska låna hem saker från företaget jag jobbar på, nu är det ju semester så det är inte lätt att få tag i folk här heller...
Har redan räknat ut det där med vågen och en meter hävarm borde ju funka så jag kommer köra på det! Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||
Hängde över motorn och drog den åt mig så det gick bra man bör nog hålla i den på ett eller annat sätt iaf...
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1307 besök totalt |