| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Reparationshandbok till BMW 318is?
|
1092 besök totalt |
|
Hej, Har en BMW 318is -90 men har ej startat någon projekttråd ännu då jag fortfarande håller på att fixa upp den så att den går bra original. Har just nu problem med tomgången, och felsökningen har resulterat i att jag har en massa torra slangar som drar tjyvluft. Dessutom är det något som lär fixas med kardan då det knackar när jag startar på 1:an och åker i låga hastigheter. Vilken reparationshandbok skall jag välja då jag ej har hittat någon speciellt för den här bilen. Mvh Niclas, Gävle _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
|
Jag hade vandrande tomgång och den berodde mest på trasig lambdasond (lambda värdet var 0,7 på SBP), men även byte av luftslangar krävdes innan det blev riktigt bra.
Jag har köpt Haynes Gör-det-själv handbok om 3-serien, står inte så mycket specifikt om is men den fungerar, sen använder jag ETKn en hel del, smidigt med sprängskisser och reservdelsnummer. _________________ Tobias Geijersson
|
||||
Tackar, den sidan visste jag inte om.
Har haft en hel del bilar genom åren och det här är min första BMW.
Spränskisser skulle vara toppen. Vad är ETKn?
_________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
|
Det knackande ljudet är fixat.
Stödlagret för kardan satt ej fast. Blev bra snopen när jag lossade plåten ovan avgasröret och två st bultar ramlade ned rätt i ansiktet. Bara att skruva fast och nu funkar det igen. Har rivit bort halva insuget för att komma åt alla torra och spruckna slangar. Inte det lättaste att beställa nytt från BMW när man inte vet funktionen på alla kopplingar hit och dit. Hur som helst kommer det jag har beställt imorgon och då blir det meka igen.
||||
|
_________________ Kalle Birgersson |
||||
Det här är bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. om jag skulle veta vilket momet jag skall använda mig av när jag plockar tillbaka insuget. Vart vänder jag mig då? Ps. är ganska säker på att jag kommer att börja bygga en banbil av den här nu när jag har så bra utgångsobjekt. Ds.
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1092 besök totalt |