| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Int. Oldtimer GP på Nürburgring 25/6
|
3 besök senaste veckan (4010 totalt) |
Sån tur att vi skriver och inte pratar här på forumet då jau ee frånn mallmme
|
||||
Jag är absolut ingen Saabfreak. Jag ogillar verkligen vissa modeller, tex 900. Men de här 99:orna (det är väl Saab 99?) ge mig alltid en "vill ha känsla".... Speciellt dessa var så OERHÖRT läckra!
_________________ Rachid Rachid |
||||
Nja grunden är en Fiat 600, men sen är det nog allt en replika av en Abarth 1000 TC Corsa. |
||||
Jäkla konstig baklucka i så fall.. för orginal så är det plåtluckan som är uppstagad med järnstag och inte en glasfiber bit! |
||||
|
Abarth 1000 TCR (som det här nog är) har den här typen av glasfiberbaklucka. Den varianten som du beskriver har de något äldre och "enklare" modellerna.
Edit: TCR kan ha bägge modellerna på lucka...det är de sista och mest utvecklade modellerna som har glasfiberluckan. _________________ /Patrik Rylander |
||||
Aha, där ser man mer än jag visste!!!
|
||||
kan det inte ha med årtal att göra? den här ser ju ut att gå i standard ny, medans de som tävlar i std.65 endast har haft luckan som varit uppstäld då. Går bra som s*tan gör de iaf.. värstingarna kör ju i stort sätt samma tider som de större kojorna.. (1275) _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
![]() |
Bilder o videos
Int. Oldtimer GP på Nürburgring 25/6
|
3 besök senaste veckan (4010 totalt) |