Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Varför är bilen olika hög i v. fram o h. fram (h&r fjädrar)?
1766 besök totalt
Magnus JE
Sigtuna
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Varför är bilen olika hög i v. fram o h. fram (h&r fjädr

Har monterat h&r fjädrar på min Golf Mk1:a. De ska sänka 50 mm (fram och bak). Men det skiljer ca en (1) cm på vänster fram och höger fram.

Har kollat så att fjäderbenen verkligen sitter ordentligt i tornen, har även kollat att fjädrar sitter ordenligt (om på samma sätt på båda sidorna) mot fjädertallrikarna.

Har endast kört ca 2mil med fjädrarna och de ska väl ta lite längre sträcka för dem att "sätta sig" men dom borde väl vara lika höga på båda sidorna? och sedan "sätta sig" lika mycket på båda sidorna?

Vore fint om någon kunde hjälpa mig lite, eftersom det stör mig nåt så otroligt

Är det någon som har några funderingar?

Mvh
Magnus

Laholm
Här sen Nov 2002

Var har du mätt fram diff på 1 cm? Skärmar och sånt kan ju har stooora toleranser. Bättre isf att mäta under bärarmsinfästningen på höger resp vänster sida.

Sigtuna
Här sen Nov 2004

Trådstartare
ok, jag har mätt glappet mellan skärmkanten och fälgkanten.

Jag har även som hastigast kollat avståndet mellan bärarmsinfästningarna och marken, det verkade vara ungefär lika stort.

Är det ingen fara då? Väghållningen borde inte bli lidande?

Mvh
Magnus

Sigtuna
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Är fortfarande lite bekymrad över detta.

Bilen är nu ca 1 cm högre på höger sidan (front, dörr och bak är mätta) än vad den är på den vänstra sidan.

Bärarmarna har dock samma avstånd mot backen på båda sidorna. Funderar på att skifta fjäderben mellan vänster och höger i vinter för att se om det är fjäderbenen som spökar.

Är det någon som har en idé?

Efter ungefär hur många mil har nya fjädrar "satt sig"?

Mvh
Magnus

Orust
Här sen Jul 2005

Det är nog så att det är skärm som spelar dig ett spratt hade samma problem med min golf 2a.
när jag hade monterat allt och hade kört ca 10 mil så sa mina kompisar bilen ser ju sne ut och det gjorde den massor.
Men det visade sig sedan med att gran tanten kom över och sa att hon hade råkat backa imot min ena fram skärm och tyckt in den lite.

hade det nu varit så att din bil varit sned så hade den kännts orolig på vägen och inte kännts lika dant när du svänger.

Ljungby
Här sen Mar 2004

byt plats på fjädrarna så jämnar det nog ut sig med förare i bilen

Skruva banåkabil
Varför är bilen olika hög i v. fram o h. fram (h&r fjädrar)?
1766 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande