| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Frågor om fuelrail...
|
1298 besök totalt |
|
Frågor om fuelrail...
Hur ser egentligen hålen för spridarna ut i fuelrailen?
Jag kom att tänka på detta idag när jag skulle borra upp mina... Jag borrade först med 7 mm, och sen 13 mm (o-ringen är 14,2mm - går utmärkt att montera med lite o-ringsfett på!) "nästan ända ner" för att på så sätt skapa ett säte där spridaren kunde vila mot. För längesedan hörde jag någon som talade om C-clips och kom då att tänka på om det istället sitter någon sorts C-clips på spridaren som gör att railen stoppar vid en viss höjd?
Så här ser det ut: hålet i fuelrailen: (Ja, jag ska jämna ytan med ett fräsborr, men det hade jag aldrig tid med
Så här långt ner kommer railen...
|
||
|
Brukar vara en liten hatt som går ned över spridare, sen trär man på cllipset över ytterkanten på denna hatt och det glider samtidigt in i det spår du ser på spridaren.
|
||
|
Re: Frågor om fuelrail...
Du kan oxå gå och köpa spårryttare (10mm) som du sätter i de svarvade spåret högst upp på dina spridare som du visar på din bild. Då har du perfekt höjd på railen! jag kör med sådana och det funkar kanon! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Tack för bilden... men jag vet inte riktigt vad det är jag ser på den
Du tror inte du hade kunnat fixa en klar bild?
Jovani: Var hittar jag "spårryttare"? (det lät som vad jag behövde!) Nästa fråga: Borrar jag ända igenom med 13 mmborr då?
|
||
Så här ser en orginal rail ut:
Å så här ser en Spårryttare ut:
Ditt "hål" i botten bör nog vara 10-11mm stort så att kanten ovan gummiringen sticket upp igenom. Spridarhålet skall väll vara 13,2mm om man skall vara excakt....
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Frågor om fuelrail...
|
1298 besök totalt |